این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
International Journal of Nonlinear Analysis and Applications
، جلد ۱۳، شماره ۱، صفحات ۱۶۶۷-۱۶۷۲
عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The effectiveness of the integrated inquiry guided model STEM on students scientific literacy abilities
چکیده انگلیسی مقاله
Science literacy is very important to be prepared for the younger generation in order to solve problems in life. STEM integrated guided inquiry is a strategy that can be done to improve scientific literacy in the learning process. We examine the effect of the integrated STEM guided inquiry model on students' scientific literacy abilities. A total of 66 middle school students participated in this study. Data were collected from one question instrument and then analyzed by normality test (chi square), homogeneity test for variance and hypotesis test (t-test). STEM integrated guided inquiry model has a significant effect with significance level 1% ($alpha $= 0,99) is obtained t$ _{text{count}} $ 7,9 $ > $ t$_ {text{table}} $ 2,66. Based on the result obtained that STEM integrated guided inquiry model that can improve literacy science skills compared to conventional model
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Guided Inquiry, STEM, Science Literacy
نویسندگان مقاله
Muhammad Syahrul Kahar |
Department of Mathematics Education, Universitas Muhammadiyah Sorong, Indonesia
S. Susilo |
Program Studi Pendidikan Biologi, Universitas Muhammadiyah Prof. Dr. Hamka, Indonesia
Dahlan Abdullah |
Department of Informatics, Universitas Malikussaleh, Aceh, Indonesia
Venny Oktaviany |
Department of Primary Teacher Education, STKIP Kusuma Negara, Indonesia
نشانی اینترنتی
https://ijnaa.semnan.ac.ir/article_5782_6d514b67e90781233b6528a106ef2278.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات