این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
International Journal of Nonlinear Analysis and Applications، جلد ۱۲، شماره Special Issue، صفحات ۶۳۳-۶۴۲

عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Customer Segmentation for Life Insurance in Iran Using K-means Clustering
چکیده انگلیسی مقاله Concerning life insurance, penetration rate is one of the main goal of every developed insurance industry. In this sense systematic marketing is a significant component in strategic plan of insurance companies. To achieve the goal insurers need to group their client into different groups in which some common features are shared and people demonstrate a similar pattern. This paper utilizes K-means clustering as an unsupervised learning algorithm in order to divide customers into number of clusters. The clusters are constructed based on two independent variables namely; car and life insurance premiums. Then the descriptive statistics of other determining features are provided with which the most willing group in purchasing life insurance is presented.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Clustering, K-means, machine learning, Life Insurance

نویسندگان مقاله Farbod Khanizadeh |
Insurance Research Centre

Farzan Khamesian |
Insurance Research Centre

Alireza Bahiraie |
Department of Mathematics, Faculty of Mathematics, Statistics & Computer Science, Semnan University, Iran


نشانی اینترنتی https://ijnaa.semnan.ac.ir/article_5397_a6b1aa7e130ba22f2faf4ce9f723e108.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات