این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 7 دی 1404
تحقیقات اقتصادی
، جلد ۵۶، شماره ۲، صفحات ۲۰۵-۲۵۵
عنوان فارسی
بسط مدل اطلاعاتمحور مبتنی بر اطلاعات نهانی درون و برونشرکتی
چکیده فارسی مقاله
مقالۀ حاضر به بسط یک مدل اطلاعاتمحور در بازار سفارشمحور با وجود نامتقارنبودن اطلاعات میپردازد. فرض جدید در مدل بسط دادهشده، مبتنی بر آن است که اطلاعات درون و برونشرکتی بهطور متفاوتی بر ارزش یک سهم براساس فاکتورهای ساختاری شرکت مربوطه (امکان عدم تقارن اثرگذاری تغییرات درون و برونشرکتی را بر ارزش سهم لحاظ میکند؛ درحالیکه سایر مدلهای اطلاعاتمحور، ارزش برابری را برای تغییرات این دو نوع اطلاعات، مفروض دانستهاند یا فقط بر اثر تغییرات اطلاعات درونشرکتی متمرکز شدهاند.بهاینترتیب در مدل بسطدادهشده، معاملهگران غیرمطلع در مقابل معاملهگران مطلع درونی و برونی قرار میگیرند. در تعادل مدل جدید، درصورتیکه اثرگذاری اطلاعات برونشرکتی برای یک سهم، بزرگتر از اطلاعات درونشرکتی باشد، معاملهگران غیرمطلع مظنۀ خرید پایینتر و مظنۀ فروش بالاتری را نسبت به حالت برابری تأثیرات این دو نوع اطلاعات اتخاذ میکند و در شرایط عکس، آنها مظنۀ خرید بالاتر و مظنۀ فروش پایینتری را در سفارش محدود انتخاب خواهند کرد.طبقهبندی JEL: D82، G10، G14.
کلیدواژههای فارسی مقاله
ریزساختار بازار،معاملات مبتنی بر اطلاعات،اطلاعات نهانی،
عنوان انگلیسی
Expanding an Information-Based Model Based on Inside and Outside Private Information
چکیده انگلیسی مقاله
This paper extends an information-based model for an order market with asymmetric information. The new assumption in this expanded model is that possibility of asymmetric influence of changes in inside and outside information. However, other models generally assume that changes in these two types of information have the same value, or focus only on changes in internal information.Therefore, in the new extended model, uninformed traders face informed internal and external traders. In the new equilibrium, when the effect of external information is larger than that of internal information for the stock, in the optimal case uninformed traders choose a lower bid price and a higher ask price as the equality effect of these two types of information, and in the opposite case they choose a higher bid price and a lower ask price.JEL Classification: G14, D82
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
ریزساختار بازار,معاملات مبتنی بر اطلاعات,اطلاعات نهانی
نویسندگان مقاله
مهدیه اکبری روشن |
دانشجوی دکتری دانشکدۀ اقتصاد دانشگاه تهران
جعفر عبادی |
دانشیار دانشکده اقتصاد، دانشگاه تهران
شاپور محمدی |
دانشیار دانشکده مدیرت دانشگاه تهران
نشانی اینترنتی
https://jte.ut.ac.ir/article_85100_cd2f0e469bc289a45e6ac3d2e9bbb5ea.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات