این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
تحقیقات بازاریابی نوین
، جلد ۱۲، شماره ۲، صفحات ۲۱۷-۲۳۸
عنوان فارسی
تأثیر اضطراب برند بر عقده از برند با میانجیگری نفرت از برند و تعدیلگری محبت به برند (مورد مطالعه: برند خودروسازی سایپا)
چکیده فارسی مقاله
وابستگی عاطفی مشتریان به برند در موفقیتها و شکستهای شرکت نقش مهمی دارد. برندها باید با مشکلات و اقدامات ناشی از احساسات منفی مصرفکنندگان کنار بیایند. هدف این پژوهش بررسی نقش میانجی نفرت برند در رابطۀ بین اضطراب برند بر عقده از برند و نقش تعدیلگر محبت به برند در رابطۀ بین نفرت از برند و عقده از برند و همچنین، شناخت ساختار بروز رفتارهای عقدهگونه است که از احساسات منفی نفرت و اضطراب نشئت میگیرند. این پژوهش ازنظر هدفْ کاربردی و ازنظر ماهیت روش توصیفیـهمبستگی است. همچنین، ازنظر شیوۀ گردآوری دادهها از نوع پیمایشی است. جامعۀ آماری 384 نفر از مصرفکنندگان محصولات خودروسازی سایپا بوده است. برای اندازهگیری مؤلفههای پژوهش از پرسشنامۀ استاندارد الکترونیکی که از پرسشنامههای استاندارد اضطراب برند مند و بولتون (2011)، نفرت از برند جانسون و همکاران (2011)، عقده از برند جانسون و همکاران (2012) و محبت به برند از پرسشنامۀ تامسون و همکاران (2005) استفاده شده است. بهمنظور آزمون فرضیات از مدلیابی معادلات ساختاری استفاده شده که با نرمافزار Smart-PLS پردازش شده است و یافتهها نشان از تأثیر معنادار اضطراب برند بر نفرت از برند و همچنین نفرت از برند بر عقده از برند دارند. همچنین، نشان داده شد که نفرت از برند بر رابطۀ بین اضطراب برند و عقده از برند تأثیر میانجیگرانۀ معناداری دارد. علاوهبراین، محبت به برند هم بهعنوان تعدیلگر نمیتواند بر رابطۀ بین نفرت از برند و عقده از برند اثری معنادار داشته باشد. در این پژوهش، شدت احساسات منفی به برند خودروسازی سایپا و احتمال اقدامات مخرب علیه آن برجسته شد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
اضطراب برند، نفرت از برند، عقده از برند، محبت به برند،
عنوان انگلیسی
The Effects of Brand Anxiety on Brand Obsession Mediated by Brand Hatred and Moderation of Brand affection (Case Study: SAIPA Brand)
چکیده انگلیسی مقاله
Brand attachment plays a vital role in the success and failure of the company. Brands have to deal with the reactions caused by the negative emotions of consumers. The aim of this study is to investigate the relationship between the negative emotions of brand anxiety, brand hatred, and brand obsession, considering the role of attachment to the brand as an effective emotion in the relationship between brand hatred and brand anxiety. This research is practical, descriptive-correlational, and survey in terms of purpose, method, and data collection. The statistical population comprises 384 consumers of SAIPA automotive products, who were asked through standard electronic questionnaires of brand anxiety designed by Mend and Bolton (2011), brand hatred by Johnson et al. (2011), brand confusion by Johnson et al. (2012), and brand affection by Thomson et al. (2005). Structural equation modeling processed by Smart-PLS software was used to test the collected data. The he findings show a significant effect of brand anxiety on brand hatred and brand hatred on brand obsession. It was also shown that brand hatred has a significant mediating effect on the relationship between brand anxiety and brand obsession. In addition, brand affection as a moderator cannot have a significant effect on the relationship between brand hatred and brand obsession. In this research, the intensity of negative feelings towards the SAIPA automobile brand and the possibility of destructive actions against it were highlighted.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
اضطراب برند, نفرت از برند, عقده از برند, محبت به برند
نویسندگان مقاله
محمدمهدی دوالی |
استادیار گروه مدیریت دولتی دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
رسول معصومزاده جوزدانی |
کارشناسارشد مدیریت بازرگانی- بازرگانی بینالمللی، دانشگاه پیامنور، مرکز بینالمللی کیش، ایران
نسرین رسولی |
کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشکده اقتصاد و مدیریت، دانشگاه ارومیه، ایران
نشانی اینترنتی
https://nmrj.ui.ac.ir/article_27202_59aec0ffaefa2c81a595f5943994f1ba.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات