این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
تحقیقات بازاریابی نوین
، جلد ۱۲، شماره ۱، صفحات ۱۵۱-۱۷۶
عنوان فارسی
امکانسنجی تشکیل تعاونیهای بازاریابی الکترونیکی در استان لرستان
چکیده فارسی مقاله
ایدۀ تشکیل «تعاونیهای بازاریابی اینترنتی» انگیزۀ اصلی برای انجام پژوهش حاضر بود. در این نوع از تعاونی، تعدادی از بازاریابان الکترونیکی در هریک از مشاغل مختلف، نوعی تعاونی را تشکیل خواهند داد که صرفاً بهصورت الکترونیکی فعالیت بازاریابی را در حیطۀ شغل خود انجام خواهند داد؛ ازاینرو، پژوهش پیمایشی حاضر با هدف امکانسنجی تشکیل تعاونیهای بازاریابی الکترونیکی در استان لرستان انجام شد. برای شناسایی موارد مربوط به امکانسنجی، 30 مصاحبۀ نیمهساختاریافته با صاحبنظران استانی انجام شد. تحلیل دادههای گردآوریشده از مصاحبهها، بهروش تئوری زمینهای به شناسایی 30 مقولۀ اولیه، 12 مقولۀ محوری و درنهایت 5 مفهوم اصلی منجر شد. سپس از تکنیک دلفیفازی دومرحلهای برای دستیابی به توافق گروهی بین صاحبنظران و رتبهبندی عوامل بازدارنده استفاده شد. طبق نتایج دلفیفازی موارد مربوط به امکانسنجی تشکیل تعاونیهای بازاریابی الکترونیکی در استان لرستان ازنظر خبرگان بهترتیب عبارتاند از: مشوقهای مالی با میانگین کل فازیزدایی (477/0)، زیرساختهای فیزیکیـانسانی با میانگین کل فازیزدایی (395/0)، فرهنگیـاجتماعی (387/0)، الزامات آموزشی (375/0) و الزامات قانونیـاداری با میانگین (305/0). پیشنهاد کلی پژوهش تلاش سازمانهای تصمیمگیرندۀ بخش تعاون استان لرستان برای تحقق موارد یادشده ازطریق پیشنهادهای اجرایی ارائهشده در این پژوهش است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
تعاونیهای بازاریابی اینترنتی، بازاریابی الکترونیکی، دلفیفازی، استان لرستان،
عنوان انگلیسی
Investigating the Feasibility of Forming E-marketing Cooperatives in Lorestan Province
چکیده انگلیسی مقاله
The idea of forming ‘electronic marketing cooperatives’ was the motivation for the present study. In this type of cooperative, many e-marketers in each of the various occupations will form a cooperative that will only do marketing activities electronically in their field of work. The purpose of the present applied study was to evaluate the feasibility of forming e-marketing cooperatives in Lorestan province, Iran. Thirty semi-structured interviews were conducted with provincial experts to identify feasibility studies. Thirty primary categories, 12 central categories, and 5 main concepts were identified by the analysis of data collected from interviews. Then, a two-stage fuzzy Delphi technique was used to reach a group agreement between the experts and to rank the inhibitory factors. Based on the fuzzy Delphi results, the cases related to the feasibility of forming e-marketing cooperatives in Lorestan province, according to experts, were financial incentives with an average of total de-fuzzy (0.477), physical-human infrastructure (0.395), socio-cultural (0.387), educational (0.375), and legal-administrative implications with average (0.305). The main recommendation of the research is the efforts of the decision-making organizations of the cooperative sector of Lorestan province to realize the mentioned cases through the executive suggestions presented in this research..
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
تعاونیهای بازاریابی اینترنتی, بازاریابی الکترونیکی, دلفیفازی, استان لرستان
نویسندگان مقاله
مهدی رحیمیان |
دانشیار گروه اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی، دانشکده کشاورزی، دانشگاه لرستان، خرمآباد، ایران
نشانی اینترنتی
https://nmrj.ui.ac.ir/article_26584_29bea8813023748cd94c8fdaeebc5430.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات