این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
تحقیقات بازاریابی نوین، جلد ۱۲، شماره ۱، صفحات ۱۹۷-۲۱۶

عنوان فارسی ارایه مدل بازاریابی فناوری بیمه (اینشورتک) برای کسبو‌کارهای نوپا در صنعت بیمه
چکیده فارسی مقاله  هدف: امروزه استفاده از فناوری‌های بیمه برای افزایش ارزش و بهبود کسب‌وکار می‌تواند برای شرکت‌های بیمه مزیت رقابتی محسوب شود. باتوجه‌به اهمیت و نقش این فناوری‌ها در رشد و توسعۀ بیمه، هدف این مقاله ارائۀ مدل بازاریابی فناوری بیمه (اینشورتک) برای کسب‌وکارهای نوپا در صنعت بیمه است.روش‌شناسی:‌ روش‌ این پژوهش، از نوع تحلیل آمیخته است. در مرحلۀ کیفی با استفاده از تحلیل محتوا و کد‌گذاری باز و محوری به شناسایی مؤلفه‌ها و شاخص‌ها پرداخته شده و در ادامه با کد‌گذاری گزینشی روابط میان مفهوم، ابعاد و مؤلفه‌های مشخص شده است. در مرحلۀ کمّی با استفاده از روش توصیفی‌تحلیلی به‌شیوۀ تحلیل و مسیر و تحلیل عاملی تأییدی به توصیف مؤلفه‌های شناسایی‌شده پرداخته شده است.یافته‌ها: در این پژوهشْ ابعاد و مؤلفه‌های شناسایی‌شده در تحلیل کیفی مدل بازاریابی فناوری بیمه (‌اینشورتک) ‌برای کسب‌وکارهای نوپا در صنعت بیمه، شامل شناسایی فرصت‌های موجود، بازار‌شناسی، فضای رقابتی، تبادل اطلاعات، تنوع و نوآوری، دانش مشتری، مدیریت ریسک، راهبرد قیمت‌گذاری، مشارکت در سرمایه‌گذاری، تبلیغات، منابع فناوری سازمانی و فناوری اطلاعات بود و در کنار مشخص‌شدن مؤلفه‌های مرتبط و مؤثر، نحوۀ ارتباط آنها نیز مشخص شده است.نتیجه‌گیری: باتوجه‌به مدل ارائه‌شده، مؤلفه‌های شناسایی فرصت‌ها و مشارکت در سرمایه‌گذاری و تبلیغات بر تنوع و نوآوری و مدیریت ریسک و راهبرد‌های قیمت‌گذاری و دانش ‌مشتری تأثیر خواهد داشت و ازاین‌طریق بر تبادل اطلاعات و بازار‌شناسی ‌و فضای رقابتی تأثیر‌گذارند. نتایج مدل همچنان نشان می‌دهد مؤلفه‌های تبادل اطلاعات و بازار‌شناسی و فضای رقابتی بر منابع فناوری ‌سازمانی و فناوری اطلاعات تأثیر‌گذار است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله اینشورتک، کسب‌وکارهای نوپا، بازاریابی،

عنوان انگلیسی Providing a Marketing Model Insurance Technology ‘Insurtech’ for Start-up Businesses in the Insurance Industry
چکیده انگلیسی مقاله Today, the use of insurance technologies to increase value and improve businesses can be considered a competitive advantage for insurance companies. Given the importance and role of these technologies in the growth and development of insurance, the purpose of the present study is to present the insurance technology marketing model for start-up businesses in the insurance industry. The research method of this study is mixed-methods analysis. In the qualitative stage, using content analysis and open and axial coding, the components and indicators are identified and then, by selective coding, the relationships between the concept, dimensions, and components are specified. In the quantitative stage, the identified components have been described using the descriptive-analytical method, analysis method, path and confirmatory factor analyses. The dimensions and components identified in the qualitative analysis of ‘Insurtech’ insurance technology model for insurance startups were: 1) identifying opportunities, 2) marketing, 3) competitive environment, 4) information exchange, 5) diversity and innovation, 6) customer knowledge, 7) risk management, 8) pricing strategy, and 9) participation in investment, advertising, enterprise technology resources, and information technology. In addition to identifying relevant and effective components, the way they relate to each other is specified. The results of the model also show that the components of information exchange and marketing and competitive environment affect organizational technology and information technology
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله اینشورتک, کسب‌وکارهای نوپا, بازاریابی

نویسندگان مقاله مهدی حقیقی کفاش |
دانشیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی،تهران ، ایران

امیر بهرامی |
دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی- مدیریت بازاریابی، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری واحد ابهر، دانشگاه آزاد اسلامی ابهر، ایران

بابک حاجی کریمی |
استادیار گروه مدیریت بازرگانی ، دانشکده مدیریت و حسابداری , واحد ابهر، دانشگاه آزاد اسلامی ابهر ، ایران


نشانی اینترنتی https://nmrj.ui.ac.ir/article_26771_134a983480b0b4c5da34a2ad7d0e28cf.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات