این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
تحقیقات بازاریابی نوین
، جلد ۱۱، شماره ۴، صفحات ۶۳-۸۴
عنوان فارسی
ارائه مدل اثرات زمان بر رفتار مصرف کننده مبتنی بر رویکرد فراترکیب
چکیده فارسی مقاله
هدف: مصرف کنندگان به طور فزاینده ای احساس می کنند با کمبود زمان مواجهند. برای هدایت انتظارات زمانی ، بسیاری از بازاریاب ها شناسایی مولفه های موثر بر زمان را شروع کرده اند، اطلاعاتی در مورد مدت زمانی که بیشتر مصرف کنندگان معمولاً برای یک فعالیت مشخص میگذرانند. با وجود افزایش شیوع معیارهای مدت زمان ، اطلاعات کمی در مورد چگونگی شکل دادن آنها به تجارب مصرفکننده شناخته شده است. بنابراین هدف این مطالعه شناسایی اثرات زمانبر رفتار مصرفکننده است.روش: برای این منظور با رویکرد پژوهش ترکیبی و ابزار فراترکیب(متاسنتز) که شامل گامهای هفتگانهی سندلوسکی و باروسو(2006)است به ارزیابی و تحلیل نظاممند نتایج و یافتههای مطالعات صورت گرفته پیشین پرداختهشده و درنهایت 42 مقاله مورد بازبینی نهایی قرار گرفتند و با روش فراترکیب ابعاد و مؤلفههای آنها شناسایی گردید. در بخش کمی نیز با استفاده از روش کمی آنتروپی شانون به تعیین اولویت مؤلفههای تمهای شناساییشده پرداختهشده است. یافتهها: درمجموع اثرات زمانبر رفتار مصرفکننده در سه بعد روانی با یازده تم و با وزن (0.58)، بعد اقتصادی با هفت تم و وزن (0.15) و بعد اجتماعی با شش تم و وزن (0.27) شناسایی شدند. تحلیل متای این مطالعه بینشی در موردنیاز به شناسایی اثرات زمانبر رفتار خرید فراهم میسازد که برای ارائه استراتژیهای بازاریابی از زمان خرید محصولات مفید واقع میشود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
رفتار مصرفکننده، اثرات زمان، فراترکیب، انتروپی شانون،
عنوان انگلیسی
Presenting a Model of the Temporal Effects on Consumer Behavior Based on a Meta Synthesis Approach
چکیده انگلیسی مقاله
Objective: Consumers increasingly feel that time is scarce. To drive time expectations, many marketers have begun communicating duration metrics—information about how long most consumers typically spend on a particular activity. Despite the rising prevalence of duration criteria, little is known about how they shape consumption experiences. Therefore, the aim of this study is to identify the effects of time on consumer behaviorMethod: For this purpose, with the Meta Synthesis Approach which includes the seven steps of Sandelowski and J. Barroso (2006), a systematic evaluation and analysis of the results and findings of previous studies has been done and finally 42 articles had been chosen. In the quantitative section, using the Shannon quantitative entropy method, the components of the identified themes are prioritized.Results: In total, the effects of time on consumer behavior were identified in three dimensions including psychological by eleven themes with weight (0.58), economic by seven themes with weight (0.15) and social by six themes with weight (0.27). The meta-analysis of this study provides insight into the need to identify the time-consuming effects on purchasing behavior that is useful for presenting marketing strategies from the time of purchase of products.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
رفتار مصرفکننده, اثرات زمان, فراترکیب, انتروپی شانون
نویسندگان مقاله
بابک اقبالی |
دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی،واحد سمنان،دانشگاه آزاد اسلامی ،سمنان ، ایران
سیدعبدالله حیدریه |
استادیار گروه مدیریت، واحد سمنان،دانشگاه آزاد اسلامی ،سمنان ، ایران
فرشاد فائزی رازی |
دانشیار گروه مدیریت، واحد سمنان،دانشگاه آزاد اسلامی ،سمنان ، ایران
یونس وکیل الرعایا |
دانشیار گروه مدیریت، مرکز تحقیقات کارآفرینی، ایده پردازی و تجاری سازی، واحد سمنان، دانشگاه آزاد اسلامی، سمنان، ایران
نشانی اینترنتی
https://nmrj.ui.ac.ir/article_26222_281b18d6d1bb6014e14b7a29a084f150.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات