این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
تحقیقات بازاریابی نوین، جلد ۱۱، شماره ۴، صفحات ۱۷۷-۱۹۰

عنوان فارسی ارائه الگوی عوامل موفقیت بازاریابی خیرخواهانه در ایران
چکیده فارسی مقاله حضور شرکت‌ها و سازمان‌ها در فعالیت‌های خیرخواهانه، ضرورتی بایسته است. درغیراین‌صورت، مشتریان در هزارۀ سوم تمایلی ندارند تا با خرید خود، حیات این شرکت‌ها را تداوم بخشند. افزایش توجه جامعه و شرکت‌ها به بازاریابی خیرخواهانه باعث شده است تا پژوهش‌های علمی بیشتری دراین‌زمینه انجام شود. هدف پژوهش حاضر، طراحی الگوی عوامل موفقیت بازاریابی خیرخواهانه در ایران است. این پژوهش، پژوهشی کیفی است که در دو مرحله انجام شده است. ابتدا با مرور مبانی نظری و مطالعات پیشین ازطریق روش تحلیل محتوای کیفی، عوامل موفقیت بازاریابی خیرخواهانه شناسایی و تفسیر شد. سپس برای تأیید و اعتبارسنجی عوامل شناسایی‌شده، این عوامل در اختیار 20 نفر از خبرگان حوزۀ بازاریابی قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان می‌دهد عوامل موفقیت بازاریابی خیرخواهانه در ایران دارای ابعاد «ملاحظات محصول» شامل مؤلفه‌های نوآوری محصول، کیفیت محصول و ماهیت محصول، «ملاحظات تبلیغات» شامل مؤلفه‌های حضور سلبریتی‌ها، ابزارهای متنوع/ تبلیغات کلامی و کمّیت و کیفیت تبلیغات، «ملاحظات مشتری» شامل مؤلفه‌های وفاداری، درآمد مشتری، تجربۀ پیشینی، انگیزه و تمایل، برداشت مشتری از اخلاقی‌بودن شرکت، باور و دیدگاه، «ملاحظات مالی» شامل مؤلفه‌های میزان کمک مالی سازمان، نوع و روش کمک و میزان کمک مالی مشتریان، «ملاحظات راهبردی» شامل مؤلفه‌های شفاف‌سازی، مدت‌زمان و دفعات تکرار برنامه‌ها، خلّاقیت در برنامه‌ها و تناسب برنامه‌ها و «ملاحظات عمومی» شامل مؤلفه‌های اعتبار شرکت، همکاری با مؤسسات خیریه و موضوع خیریه است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله بازاریابی، مسئولیت اجتماعی شرکتها، بازاریابی خیرخواهانه، عوامل موفقیت، ایران،

عنوان انگلیسی Presenting a Model of the Success Factors of Cause-Related Marketing in Iran
چکیده انگلیسی مقاله The presence of companies and organizations in charitable activities is a necessity. Otherwise, customers in the third millennium will be reluctant to prolong the life of such companies. Increasing the attention of the community and companies to cause-related marketing has led to conducting more scientific research in this field. The purpose of this research was to design a model of the success factors of cause-related marketing in Iran. This study was a qualitative research performed in two stages. First, the success factors of cause-related marketing were identified and interpreted by reviewing theoretical foundations and previous studies through qualitative content analysis. Then, to confirm and validate the identified factors, they were presented to 20 marketing experts. The results showed that the success factors of cause-related marketing in Iran had the following dimensions: product considerations, including the components of product innovation, product quality, and product nature; advertising considerations, including the components of the presence of celebrities, various tools, verbal advertising, and quantity and quality of advertising; customer considerations, including the elements of loyalty, customer income, prior experience, motivation and willingness, customer perception of company ethics, belief, and vision; financial considerations, including the components of financial contribution of the organization, type and method of assistance, and degree of customer’s financial assistance; strategic considerations, including the elements of transparency, duration and frequency of repetition of programs, creativity in programs, and fitness of programs; and public considerations, including the elements of company’s credit, cooperation with charities, and Charity Topic.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله بازاریابی, مسئولیت اجتماعی شرکتها, بازاریابی خیرخواهانه, عوامل موفقیت, ایران

نویسندگان مقاله حسین کریمی |
کارشناسی ارشدمدیریت فناوری اطلاعات، گروه مدیریت و کارافرینی، دانشکده علوم اجتماعی و تربیتی، دانشگاه رازی، کرمانشاه، ایران

میلاد بخشم |
کارشناسی ارشد کارافرینی، گروه مدیریت و کارافرینی، دانشکده علوم اجتماعی و تربیتی، دانشگاه رازی، کرمانشاه، ایران

محمدرسول الماسی فرد |
استادیار گروه مدیریت، دانشکده مدیریت و حسابداری جوانرود، دانشگاه رازی، کرمانشاه، ایران

محسن یاراحمدی |
استادیار گروه مدیریت، دانشکده مدیریت و حسابداری جوانرود، دانشگاه رازی، کرمانشاه، ایران.


نشانی اینترنتی https://nmrj.ui.ac.ir/article_26354_0b6c2a022c884c75642ff6860e399ad6.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات