این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
تحقیقات بازاریابی نوین
، جلد ۱۱، شماره ۴، صفحات ۱۹۱-۲۱۰
عنوان فارسی
رشد و موفقیت کسبوکارهای اینترنتی پویا
چکیده فارسی مقاله
بهدلیل مزایای فراوانی که کسبوکارهای اینترنتی برای اقتصاد، مشتریان و جوامع دارند، راهاندازی کسبوکارهای اینترنتی و تداوم آنها، همـواره یکی از مسائل مهم برای کارآفرینان بوده است. هدف این پژوهش، شناسایی عوامل مؤثر بر رشد و موفقیت کسبوکارهای اینترنتی است. بدینمنظور، با استفاده از روش پویایی سیستم، عوامل اصلی مؤثر بر رشد یک فروشگاه اینترنتی پوشاک[1]، شناسایی و روابط آنها بهشکل نمودار علتومعلولی مشخص شد. درنهایت، با استفاده از نمودار علتومعلولی و با استناد به نظر خبرگان و پیشینۀ پژوهش، نمودار جریان تهیه شد. دادههای لازم برای شبیهسازی مدل از مصاحبه با مدیران این فروشگاه به دست آمده و مدل در نرمافزار ونسیم برای مدت 100 ماه شبیهسازی شده است. اعتبار مدل، ازطریق اجرای آزمونهای بخشی و حد نهایی، تأیید شده است. سپس سیاستهای افزایش مهارت بازاریابان، بهبود کیفیت وبسایت و اعتماد وبسایت برای شناسایی عوامل مؤثر بر رشد و بهبود عملکرد کسبوکارهای اینترنتی، پیشنهاد شد و نتیجۀ حاصل از اجرای این سناریوها شبیهسازی شد. یافتهها نشان داد افزایش مهارت بازاریابان، بهبود کیفیت وبسایت و اعتماد وبسایت موجب افزایش مشتریان بالفعل میشود که نشان از رشد کسبو کار دارد. همچنین، رشد مشتریان بالفعل موجب افزایش گردش جریانات نقدی و افزایش منابع انسانی میشود. از میان این سه سناریو، افزایش مهارت بازاریابان تأثیر بیشتری بر رشد کسبوکار داشت. این پژوهش، مدل کسبوکار اینترنتی پویای مناسبی را در اختیار صاحبان کسبوکارهای اینترنتی قرار میدهد تا بتوانند با استفاده از نتایج سیاستهای پیشنهادی بر فعالیتهای اصلی مرتبط با رشد و عملکرد کسبوکارشان تمرکز کنند.[1]. www.nilushop.com
کلیدواژههای فارسی مقاله
کسبوکار اینترنتی، راهبردهای موفقیت، پویایی سیستم،
عنوان انگلیسی
The Growth and Success of Dynamic Internet Businesses
چکیده انگلیسی مقاله
An online business has many benefits for customers and communities as well as the economy. The purpose of this study was to identify the factors affecting the growth and success of online businesses.For this purpose, the factors and their relationships influencing the success of online business were identified in a cause-and-effect diagram by the System Dynamics method. Then, a stock-and-flow diagram was prepared by using the obtained cause-and-effect diagrams and the experts’ opinions, as well as the research literature. The data for performing the model simulation were gathered from interviews with the managers of the online clothing store and the model was simulated in Vensim for 100 months. The validity of the model was confirmed through various experiments. The 3 scenarios of increase of marketers' skills, website quality improvement, and website trust were proposed for identifying the factors affecting the growth and performance of Internet businesses. The performance of these scenarios in the company was simulated. The findings showed that increasing the marketers’ skills, improving the quality of the website, and enhancing website trust increased the actual customers, which indicated business growth. Also, the growth of real customers augmented cash flow and human resources. Based on the results of these three scenarios, increasing marketers' skills had the maximum impact on business growth.This research could provide an appropriate dynamic business model for online business owners to focus on the main activities related to the growth and performance of their businesses by using the results of the proposed policies.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
کسبوکار اینترنتی, راهبردهای موفقیت, پویایی سیستم
نویسندگان مقاله
علی مروتی شریف آبادی |
دانشیار گروه مدیریت صنعتی، دانشگاه یزد، یزد، ایران
ساجده دهقان منشادی |
دانشجوی دکتری مدیریت صنعتی، دانشگاه یزد، یزد، ایران
نشانی اینترنتی
https://nmrj.ui.ac.ir/article_26355_ed4702518ebd7b8a1c33fafac820c52b.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات