این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
تحقیقات بازاریابی نوین
، جلد ۱۱، شماره ۲، صفحات ۶۹-۹۰
عنوان فارسی
ارائۀ چهارچوب بهکارگیری بذرپاشی در بازاریابی: رهیافت فراترکیب
چکیده فارسی مقاله
بذرپاشی، ارائه محصول جدید به بخشی از مصرفکنندگان (بذر) قبل از ارائه گسترده آن به بازار و یکی از مهمترین پیشران-ها در طراحی کمپینهای بازاریابی و انجام مؤثر تبلیغات دهان به دهان است. هدف این پژوهش شناسایی ابعاد مختلف بذرپاشی و ارائه چارچوبی جامع از آن است. این پژوهش از طریق تحلیل فراترکیب اجرا شده است. بدین منظور، پس از بررسیهای چندباره در نهایت، 68 مقاله که به بررسی موضوع بذرپاشی پرداخته بودند، انتخاب و کدگذاری روی مفاهیم مستخرج از آنها انجام شد. در تحلیل پژوهشهای انتخاب شده، از بین 189 کد اولیه، 90 شاخص (کدگزینشی)، 18 مؤلفه (بعد فرعی) و 5 بعد (مؤلفه اصلی) شناسایی شدند.در این مقاله برای نخستین بار ابعاد مختلف بذرپاشی به روش فراترکیب بررسی قرار شده است. بر اساس مقالات بررسی شده مفاهیم استخراج شده از ادبیات عبارت است از 1) عوامل مؤثر بر بذرپاشی با 33 شاخص و 7 مؤلفه ویژگیهای جامعه هدف، همگنی جامعه هدف، ماهیت پیام، شرایط محیطی، شرایط داخلی، ابزارهای بازاریابی و راهبردهای اجرا؛ 2) ویژگیهای بازار هدف بذرپاشی با 21 شاخص و 3 مؤلفه ویژگیهای مصرفکننده، ماهیت مشتری و ویژگیهای افراد؛ 3) ارتباطات و شبکهسازی بذرپاشی با 15 شاخص و 3 مؤلفه تصویر کلان شبکه بذرپاشی، جایگاه شبکه بذرپاشی و ماهیت شبکه اجتماعی؛ 4) بذرپاشی و رشد و توسعه با 12 شاخص و 3 مؤلفه ایجاد ارزش، رشد و توسعه بازار و رشد و توسعه محصول؛ و در نهایت 5) بذرپاشی و بازاریابی با 9 شاخص و 2 مؤلفه تقویت ابزارهای بازاریابی و تقویت تجربه مشتری.
کلیدواژههای فارسی مقاله
بذرپاشی، تبلیغات دهان به دهان، بازار هدف، ارتباطات و شبکهسازی، بازاریابی،
عنوان انگلیسی
Providing a Framework for Using Seeding in Marketing: A Meta-Synthesis Approach
چکیده انگلیسی مقاله
Seeding is the introduction of a new product to a portion of consumers (seeds) before it is widely introduced to the market, and is one of the most important drivers in the design of marketing campaigns and effective word-of-mouth advertising. This research aims to identify different dimensions of seeding through meta-synthesis. For this purpose, 68 articles that had studied the subject of seeding were selected and coded on the concepts extracted from them. In the analysis of chosen researches, from 189 primary codes, 90 indicators (selective code), 18 components (sub-dimension), and five dimensions (main component) were identified. For the first time in this paper, different dimensions of seeding were investigated by the meta-synthesis method. According to the reviewed articles, the concepts extracted from the literature are: 1) Factors affecting seeding with 33 indicators and seven components that are target community characteristics, target community homogeneity, message nature, environmental conditions, internal conditions, marketing tools, and implementation strategies; 2) Characteristics of seeding target market with 21 indicators and three components that are consumer characteristics, customer nature and characteristics of individuals; 3) Communication and networking of seeding with 15 indicators and three components that are a big picture of seeding, position of seeding and nature of social network; 4) Seeding and growth and development with 12 indicators and three components that are value creation, market growth and development and product growth and development; And finally 5) Seeding and marketing with nine indicators and two components that are marketing tools strengthen and customer experience strengthen.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
بذرپاشی, تبلیغات دهان به دهان, بازار هدف, ارتباطات و شبکهسازی, بازاریابی
نویسندگان مقاله
سید محمدباقر جعفری |
استادیار گروه مدیریت صنعتی و فناوری، دانشکدة مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی، دانشگاه تهران، قم، ایران
سید محمد محمودی |
دانشیار گروه مدیریت صنعتی و فناوری، دانشکدة مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی، دانشگاه تهران، قم، ایران
مرتضی سلطانی |
استادیار گروه مدیریت صنعتی و فناوری، دانشکدة مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی، دانشگاه تهران، قم، ایران
مهدی اشکانی |
دانشجوی دکتری گروه مدیریت صنعتی و فناوری، دانشکدة مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی، دانشگاه تهران، قم، ایران
نشانی اینترنتی
https://nmrj.ui.ac.ir/article_25583_10a172faadf22f1800b911e8834b66f5.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات