این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
تحقیقات بازاریابی نوین
، جلد ۱۱، شماره ۲، صفحات ۱۱۳-۱۳۲
عنوان فارسی
تأثیر قابلیتهای بازاریابی تجارت الکترونیکی و تجربۀ صادراتی بر عملکرد صادراتی: نقش میانجی کارایی توزیع (مورد مطالعه: کلیۀ شرکتهای فعال در صنایع داخل کشور)
چکیده فارسی مقاله
نقش قابلیتهای بازاریابی در تجارت الکترونیک و توانایی آن در بهبود عملکرد سازمانهای صنعتی مورد توجه جدی محققان کسب و کار قرار گرفته است. در همین راستا هدف از این پژوهش بررسی تأثیر قابلیتهای بازاریابی تجارت الکترونیکی و تجربه صادراتی بر عملکرد صادراتی با نقش واسطهای کارایی توزیع است. این مطالعه از نظر هدف کاربردی، از نظر روش توصیفی- پیمایشی و از نظر گردآوری دادهها، کتابخانهای- میدانی میباشد. جامعهی آماری پژوهش عبارتند از مدیران سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس که مجموع آنها 318 نفر میباشد. تعداد نمونه به کمک جدول مورگان به تعداد 158 نفر برآورد شده است. ولیکن با در نظر گرفتن تقریباً 10 درصد ریزش در پرسشنامه، تعداد 175نفر بر اساس روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب و پرسشنامهها در بین آنها با مراجعه حضوری به سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس توزیع شده است. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه است. روایی پرسشنامهها بر اساس روایی سازه، تشخیصی، واگرا و همگرا و پایایی آن با ضریب آلفای کرونباخ با نرم افزار Smart PLS بررسی گردید. نتایج نشان داد که قابلیتهای بازاریابی تجارت الکترونیکی، تجربه صادراتی و کارایی توزیع بر عملکرد صادراتی تاثیر مثبت دارند. قابلیتهای بازاریابی تجارت الکترونیکی بر کارایی توزیع تاثیر مثبت دارد. ولی تجربه صادراتی بر کارایی توزیع تاثیر معنیداری ندارد. همچنین کارایی توزیع در ارتباط بین قابلیتهای بازاریابی تجارت الکترونیکی و عملکرد صادراتی از نقش واسطهای برخوردار میباشد. ولی کارایی توزیع در ارتباط بین تجربه صادراتی و عملکرد صادراتی از نقش واسطهای برخوردار نمیباشد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
قابلیتهای بازاریابی تجارت الکترونیکی، تجربه صادراتی، کارایی توزیع، عملکرد صادراتی،
عنوان انگلیسی
The Effect of E-Commerce Marketing Capabilities and Export Experience on Export Performance: The Mediating Role of Distribution Efficiency (Case Study: All Companies Active in Domestic Industries)
چکیده انگلیسی مقاله
In this regard, the aim of this study was to investigate the effect of e-commerce marketing capabilities and export experience on export performance with the mediating role of distribution efficiency. This study is applied in terms of purpose, descriptive-survey method in terms of descriptive method, and library-field in terms of data collection. The statistical population of the study is the managers of Fars Industry, Mining and Trade Organization, which has a total of 318 people. The sample size is estimated at 158 with Morgan's table. However, considering approximately 10% drop in the questionnaire, 175 people were selected based on simple random sampling method and the questionnaires were distributed among them by referring to Fars Industry, Mining and Trade Organization in person. The data collection tool is a questionnaire. The validity of the questionnaires was evaluated based on the validity of the structure, diagnostic, divergent and convergent and its reliability with Cronbach's alpha coefficient with Smart PLS software. The results showed that e-commerce marketing capabilities, export experience and distribution efficiency have a positive effect on export performance. E-commerce marketing capabilities have a positive effect on the efficiency of distribution. But export experience does not have a significant effect on the efficiency of distribution. Distribution efficiency also plays a mediating role in the relationship between e-commerce marketing capabilities and export performance. But the efficiency of distribution does not play a mediating role in the relationship between export experience and export performance.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
قابلیتهای بازاریابی تجارت الکترونیکی, تجربه صادراتی, کارایی توزیع, عملکرد صادراتی
نویسندگان مقاله
محمد باشکوه اجیرلو |
دانشیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران
ناصر سیف اللهی |
دانشیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران
الله یار بیگی فیروزی |
دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی-مدیریت بازاریابی، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران
نشانی اینترنتی
https://nmrj.ui.ac.ir/article_25414_88dc4134bb2b65d39ac605e89232a467.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات