این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
تحقیقات بازاریابی نوین، جلد ۱۱، شماره ۲، صفحات ۱۵۱-۱۶۸

عنوان فارسی پیشایندها و پسایندهای کلیشه های برند در صنعت لوازم خانگی
چکیده فارسی مقاله بیشتر اوقات انسان‌ها برای ساده‌تر ساختن فهم و شناخت دنیای اطراف خود در تصمیم‌گیری‌ها دست به تعمیم می زنند و قضاوت می‌کنند. بنابراین همه افراد در تصمیم‌گیری های خود تا حدودی تحت تاثیر کلیشه‌ها هستند. در واقع، کلیشه‌ها پایه و اساس ادراک افراد را تشکیل می‌دهد و پیش-بینی‌کننده واکنش‌های عاطفی آنها است. این پژوهش با هدف بررسی تاثیر مزایای برند برکلیشه‌های برند و همچنین تأثیر کلیشه‌های برند بر واکنش‌های هیجانی مصرف‌کنندگان لوازم خانگی انجام شده است. همچنین براساس دو بعد گرمی و شایستگی برند مدل BIAF برای صنعت لوازم خانگی تدوین شد. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت توصیفی است. جامعه آماری پژوهش شامل مصرف‌کنندگان لوازم خانگی درسطح شهر یزد هستند که با استفاده از روش نمونه‌گیری در دسترس 414 نفر از آنها انتخاب و مورد مطالعه قرار گرفتند. به منظور جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه استفاده شد. روایی پرسشنامه با استفاده از میانگین واریانس استخراج شده در حد قابل قبول بیشتر از 0.5 بوده است. ضریب آلفای کرونباخ 94 درصد نیز بیانگر تایید پایایی است. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از روش مدل سازی معادلات ساختاری مبتنی بر حداقل مربعات جزئی استفاده گردید. نتایج نشان داد که مزایای برند (زیبایی شناختی و خودبیانگری) بر کلیشه‌های برند (گرمی و شایستگی) تاثیر معناداری دارد، همچنین یافته‌ها نشان داد که کلیشه‌ها بر واکنش‌های هیجانی مصرف‌کنندگان تاثیرگذار هستند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله کلیشه گرمی، کلیشه شایستگی، مزایای برند، لوازم خانگی،

عنوان انگلیسی The Antecedents and Consequences of Brand Stereotypes in the Home Appliance Industry
چکیده انگلیسی مقاله Most of the time, people make generalizations and judgments to make it easier to understand the world around them and to make decisions. So, people are influenced by stereotypes in their decisions. In fact, stereotypes form the basis of people's perceptions and predict their emotional reactions. The aim of this study is to investigate the effect of brand benefits on brand stereotypes and also the effect of brand stereotypes on emotional reactions of home appliance consumers and based on two dimensions of warmth and competence, the BIAF model was developed for the home appliance industry. This research is applied in terms of purpose and descriptive in nature. In this survey study, the target population of the study, including home appliance users in Yazd, and 414 people were studied by available sampling method. In order to collect information, a questionnaire was used which has content validity and construct validity and 94% reliability. Structural equation modeling based on partial least squares was used to analyze the data. The results showed that brand benefits have a significant effect on brand stereotypes (Brand Warmth and Brand Competence). Also, the findings showed that stereotypes have an impact on consumers' emotional reactions.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله کلیشه گرمی, کلیشه شایستگی, مزایای برند, لوازم خانگی

نویسندگان مقاله فهیمه فرقانی اله آبادی |
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشکده اقتصاد، مدیریت و حسابداری، دانشگاه یزد، یزد، ایران

امیر رضا کنجکاو منفرد |
استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده اقتصاد، مدیریت و حسابداری، دانشگاه یزد، یزد، ایران

علیرضا رجبی پور میبدی |
استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده اقتصاد، مدیریت و حسابداری، دانشگاه یزد، یزد، ایران


نشانی اینترنتی https://nmrj.ui.ac.ir/article_25797_382130969b986dd25436fff8b5e99a5a.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات