این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
تحقیقات بازاریابی نوین
، جلد ۱۱، شماره ۲، صفحات ۱۹۸-۱۶۹
عنوان فارسی
تحلیل نقش تعدیلگری تجانس سبک زمانی بر رابطۀ بین مشارکت مشتری و زمان ایده به محصول در بازاریابی صنعتی
چکیده فارسی مقاله
با توجه به سرعت تغییر فناوری ها، بالارفتن انتظارات مشتریان و نیز افزایش پیچیدگی های فنی، سرعت توسعه محصول جدید نقشی کلیدی در موفقیت سازمانها دارد و شرکت ها به دنبال روش هایی برای کوتاهترکردن زمان ایده به محصول از جمله ارتباط دوسویه با مشتری و بهره برداری از مشارکت مشتری به ویژه در بازاریابی صنعتی هستند. ادبیات پژوهش نشان می دهد اثربخشی مشارکت مشتری در فرایند توسعه محصول جدید، تا حدود زیادی اقتضایی است بنابراین در این پژوهش، تاثیر تجانس سبک زمانی به عنوان یک متغیر تعدیل گر جدید در رابطه بین مشارکت مشتری و زمان تبدیل ایده به محصول، مورد تحلیل قرار می-گیرد.تلفیق این متغیرها در چارچوب پیشنهادی این پژوهش، ریشه در دیدگاه سازمان به عنوان یک سیستم باز، رویکرد مدیریت اقتضایی و بازتعریف سبک زمانی به عنوان مفهومی قابل استفاده در سطوح فردی، سازمانی و فرهنگی و به صورت روشی است که مطابق با آن زمان ادراک و به کار گرفته می شود. جامعه آماری این پیمایش، پروژه های توسعه محصول جدید است که در سالهای 1390 تا 1398 در صنایع مختلف کشور انجام گرفته است. نمونه برداری به صورت قضاوتی و با حجم نمونه، 200 پروژه می باشد. نتایج تحلیل کمی که با روش معادلات ساختاری انجام شده است، نشان می دهد مشارکت مشتری با تولیدکننده در فرایند توسعه محصول جدید در بازاریابی صنعتی در کنار تجانس سبک زمانی و از طریق درک و برداشت یکسان از زمان، میتواند به کوتاهترشدن زمان تبدیل ایده به محصول، منتج گردد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
مشارکت مشتری، سبک زمانی، زمان توسعه محصول جدید، فرایند توسعه محصول جدید، بازاریابی صنعتی،
عنوان انگلیسی
Analysis of the Moderating Role of Time Style Congruity on the Relationship between Customers Participation and New Product Development (NPD) Time in the Industrial Marketing Context
چکیده انگلیسی مقاله
By considering the rapid changes in technologies, rising the customers expectations and growing technical complexities, the speed of the process of New Product Development (NPD) has become an extremely critical factor in the company's success. The firms are challenging to find ways such as customer participation especially in B2B marketing to shorten the time between an idea generation to product launch. Literature review has revealed that the effectiveness of customer participation is a matter of contingency thus in this research, the moderating role of time style congruity, as a novel concept in B2B domain, on the relationship between customer participation and new product development time will be analyzed. The creative combination of the constructs in the proposed framework is rooted in the open system organization perspective, the contingency theory and redefinition of time style as a broad concept, applicable in the individual, organizational and cultural levels, which is referred to the way by which time is perceived and used. The statistical population of this survey consists of the NPD projects done between 1390-1398 in the Iranian industries. The Judgmental Sampling method has been applied and 200 samples are selected. The data analysis has been done by using structural equation modeling in SmartPLS and the results show the moderating role of time style congruity on the relationship between customer participation and NPD time in the industrial marketing context.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
مشارکت مشتری, سبک زمانی, زمان توسعه محصول جدید, فرایند توسعه محصول جدید, بازاریابی صنعتی
نویسندگان مقاله
مهدی اعتباری |
دانشجوی دکتری گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده اقتصاد، مدیریت و حسابداری دانشگاه یزد، یزد، ایران
محمود نادری بنی |
استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده اقتصاد، مدیریت و حسابداری دانشگاه یزد، یزد، ایران
سید مهدی الحسینی المدرسی |
استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده اقتصاد، مدیریت و حسابداری دانشگاه یزد، یزد، ایران
حجت الله صادقی |
استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده اقتصاد، مدیریت و حسابداری دانشگاه یزد، یزد، ایران
نشانی اینترنتی
https://nmrj.ui.ac.ir/article_25629_027511483c18d1b9aea41d5b6a53f33e.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات