این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
تحقیقات بازاریابی نوین
، جلد ۱۱، شماره ۲، صفحات ۲۲۴-۱۹۹
عنوان فارسی
تبیین مدل روابط ساختاری میان بازاریابی شبکههای اجتماعی و رفتار مشتری درجهت ارتقای برند در صنعت لبنیات (مورد مطالعه: شرکت کاله در شبکههای اجتماعی)
چکیده فارسی مقاله
هدف: کسب و کارها استفاده از شبکههای اجتماعی را به عنوان راهی برای کمک به ارتباط مشتریان و به منظورکسب اطلاعات درخصوص علایق و ویژگیهای آنها و همچنین ارائه خدمات به مشتریان دریک محیط جذاب فناوری آغاز نمودهاند. هدف اصلی این پژوهش تبیین مدل روابط ساختاری میان بازاریابی شبکههای اجتماعی و رفتار مشتری در جهت ارتقاء برند در صنعت لبنیات میباشد. روش پژوهش: پژوهش حاضر از نوع کاربردی توسعهای میباشد که با روش پیمایشی انجام میشود. جامعه آماری دراین پژوهش، کاربران و اعضای پویای شرکت کاله درشبکههای اجتماعی از استان مازندران هستندکه تعداددقیق آنها اعلام نشده است. دراین تحقیق، به دلیل آنکه جامعهی آماری نامشخص است، حجم نمونه براساس فرمول کوکران محاسبه گردید. روش نمونهگیری، نمونهگیری در دسترس میباشد و ازشیوه پرسشنامه و برای جمعآوری اطلاعات از روش کتابخانهای و میدانی استفاده شده است. تمامی آنالیز دادهها با استفاده از یک نرمافزار پیشبینیگرایانه تحلیلی SPSS 24 و یک برنامه کاربردی نرمافزار مدلسازی مسیر Smart PLS 3بکار برده شد. یافتهها: یافتههای این پژوهش نشان داد که پیشایندهای بازاریابی شبکههای اجتماعی شامل محرکهای تجاری اجتماعی، تجربه برند و ارزشهای درک شده از تبلیغات وبهای برند شده میباشد که از طریق عوامل میانجی درگیری برند مشتری و نگرش نسبت به مقام برند بر روابط کسب و کار مشتری و سلامت برند تاثیر مثبت و معناداری دارد. نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد درگیری برند مشتری و نگرش نسبت به مقام برند موجب ارتقاء برند میشود. نتایج حاصل حاکی از تایید تمامی فرضیات این پژوهش میباشد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
محرکهای تجاری اجتماعی، درگیری برند، نگرش نسبت به مقام برند، سلامت برند، شرکت کاله،
عنوان انگلیسی
Explaining the Structural Relationship Model between Social Network Marketing and Customers’ Behavior towards Brand Promotion in the Dairy Industry (Case Study: Kalleh Company at Social Networks)
چکیده انگلیسی مقاله
Objective: Businesses began using social network as a way to help customers and staff communication and in order to obtain more information in the field of their interests and properties and also to provide customers with services in an attractive environment of technology.Methosd: The main purpose of the present research is explain the structural relations model between social networks marketing and customer behavior toward brand promotion in the dairy industry. The present research is practical – developmental in term of purpose and it is descriptive survey in term of method. The statistical community includes kalleh company`s operators and active members in the social networks at Mazandaran province that their exact number was not announced. In this research, the sample size was calculated based on cochran formula, because of uncertainity of statistical community. Sampling method is of kind of available method, and in order to data collecting, the questionnaire, library and field method were used. Data analysis performed using an analytical predictive software spss 24 and a route modeling software application smart PLS 3.Results: Finding of this study showed that social media marketing antecedents include social business incentives, brand experience and perceived values of branded web which has a positive and significant effect on customer – business relationships and brand health through the mediating factors of customer brand engagement and attitude toward position. Results of study showed that customer brand engagement and their attitude toward brand position promotes the brand. The results confirm all the hypotheses of the research.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
محرکهای تجاری اجتماعی, درگیری برند, نگرش نسبت به مقام برند, سلامت برند, شرکت کاله
نویسندگان مقاله
مقداد امینیان |
دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل، بابل، ایران
سید محمد باقری |
استادیار گروه علمی حسابداری و مدیریت، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
مهدی روح الامینی |
استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل، بابل، ایران
نشانی اینترنتی
https://nmrj.ui.ac.ir/article_25824_d2060fbf38501cd66f5efe5019cf1c8c.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات