این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 29 آذر 1404
تحقیقات بازاریابی نوین
، جلد ۱۱، شماره ۱، صفحات ۱۴۳-۱۵۶
عنوان فارسی
ارائۀ مدل انتشاری برای کالای جدید با درنظرگرفتن تأثیر همزمان قیمت و تبلیغات
چکیده فارسی مقاله
یکی از مهمترین عوامل بقای هر شرکت ارائۀ نوآوری وکالای جدید در زمان مناسب است. شرکتهای نوپا نیز درآغاز فعالیت خود به ارائۀ بهموقع کالا و برنامهریزی دقیق نیاز دارند؛ تا بدین وسیله هزینههای خود را کاهش دهند. هدف این پژوهش ارائۀ راهکارهای پیشبینی دقیق فروش کالای جدید با در نظر گرفتن تأثیر مشخصههای مختلف آمیختۀ بازاریابی است؛ بههمین منظور از مدلهای انتشار کالای جدید در این پژوهش استفاده شده است. برای این منظور ابتدا مدلهای مختلف انتشار کالای جدید و نحوۀ اجرای آنها تبیین شده و با توجه به ضعفهای موجود در مدلهای پیشین در زمینۀ بررسی همزمان قیمت و هزینۀ تبلیغات، مدل پژوهش ارائه شده است که قیمت و تبلیغات را بهصورت همزمان در انتشار کالای جدید در نظر میگیرد. سپس با استفاده از دادههای موجود در پژوهشهای پیشین، مدلهای انتشار پیشنهادی در این پژوهش اجرا میشود. برای تخمین ضرایب مدلهای انتشار از روش تخمین OLS و الگوریتم بهینهسازی تجمع ذرات (PSO) استفاده شده است. در نهایت نقاط قوت و وجه تمایز استفاده از الگوهای انتشار برای پیشبینی کالای جدید با دیگر روشهای پیشبینی تشریح شده و با بررسی ضریب تعیین الگوهای انتشار، برتری مدل ارائهشده در این پژوهش نشان داده میشود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
نوآوری، تبلیغات، کانال ارتباطی، ارتباطات کلامی، مدل انتشار،
عنوان انگلیسی
Presenting a Diffusion Model for the New Product with the Simultaneous Impact of Price and Advertising
چکیده انگلیسی مقاله
One of the important factors for every corporation is to present innovation and new product at the right time. New companies also need to provide timely delivery of goods and plan accurately at the beginning of their activity for reducing their cost. The purpose of this research is to provide strategies for accurate prediction of the sale of new product with consideration of the impacts of various marketing mix characteristics; for this purpose, new product diffusion models have been used in this research. The models presented in this study for prediction of sales and modeling new product diffusion have not been used in Iranian researches. First, various models for the diffusion of new products and their implementation have been explained. Then, due to the weaknesses in the presented models in the context of simultaneous price and cost analysis of advertising, a model is presented that considers prices and advertising simultaneously in the diffusion of new products. These models were run using library data. By examining the coefficient of determination of the diffusion models, it was shown that the model presented in this study is more suitable than the examined models. Finally, by analyzing the sensitivity to price and advertising, the proposed model is more sensitive to changes.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نوآوری, تبلیغات, کانال ارتباطی, ارتباطات کلامی, مدل انتشار
نویسندگان مقاله
صادق علامه |
دانشجوی دکتری مدیریت صنعتی، گروه مدیریت، دانشکده علوم اداری و اقتصاد، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران
مجید اسماعیلیان |
دانشیار گروه مدیریت، دانشکده علوم اداری و اقتصاد، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران
نشانی اینترنتی
https://nmrj.ui.ac.ir/article_25617_5150da99f639421560b615fdfc9044e5.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات