این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 آذر 1404
تحقیقات بازاریابی نوین
، جلد ۱۱، شماره ۱، صفحات ۱۵۷-۱۷۸
عنوان فارسی
بررسی نقش جهتگیری کارآفرینی در موفقیت محصولات جدید شرکتهای دانشبنیان با تأکید بر بازاریابی دوسوتوان
چکیده فارسی مقاله
شرکتهای دانش بنیان برای بهرهبرداری از فرصتهای بازار و خلق محصولات جدید علاوه بر جهتگیری کارآفرینی نیازمند اتخاذ استراتژیهای بازاریابی مؤثر هستند. با توجه تغییرات گسترده و پویایی مستمر محیط کسبوکار و نیز اهمیت تابآوری کسب وکارهای نوپا به خصوص شرکتهای دانش بنیان، یکی از استراتژی های موثر در این خصوص و کسب مزیت رقابتی پایدار، استفاده از بازاریابی دوسوتوان است. در این راستا هدف تحقیق آشکار ساختن نقش دوسوتوانی بازاریابی به عنوان یک استراتژی پیشرو که از طریق اکتشاف (مبتنی بر بازار و مبتنی بر محصول) و بهره برداری از فرصتها تحقق می یابد، در موفقیت محصولات جدید شرکتهای دانش بنیان است. این مطالعه ازنظر ماهیت کاربردی و ازنظر روش اجرا توصیفی– همبستگی میباشد. جامعه آماری تحقیق را شرکتهای دانشبنیان استان اصفهان تشکیل میدهند که با استفاده از فرمول کوکران و روش نمونهگیری دردسترس- قضاوتی تعداد 180 شرکت بهعنوان نمونه آماری انتخاب شدند. برای تجزیهوتحلیل دادهها از روش معادلات ساختاری و نرمافزار آموس استفاده شد. یافتههای تحقیق نشان داد بازاریابی دوسوتوان موجب میشود جهتگیری کارآفرینی بر عملکرد محصول جدید در شرکتهای دانشبنیان تاثیر گذاشته و میزان موفقیت محصولات جدید این شرکتها را افزایش دهد. بنابراین با توجه به رابطه بین جهتگیری کارآفرینی و عملکرد محصول جدید، شرکتهای دانشبنیان میبایست گام های موثری برای ارتقای شاخصهای کلیدی کارآفرینانه جهت نهادینه شدن آثار و دستاوردهای آن بردارند؛ بهطوریکه این فعالیتهای کارآفرینانه فرصتی برای دوسوتوانی بازاریابی و راهحلی برای تعادل بین اکتشاف و بهرهبرداری در بهبود عملکرد محصول جدید خواهد بود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
جهتگیری کارآفرینی، بازاریابی دوسوتوان، عملکرد محصول جدید، شرکتهای دانشبنیان،
عنوان انگلیسی
Investigating the Role of Entrepreneurial Orientation in the Success of New Products Development of Knowledge-based Companies with an Emphasis on Ambidextrous Marketing
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of the present study was to investigate the impact of entrepreneurial orientation on new product performance with the role of ambidextrous marketing in knowledge based companies. The research method was applied in terms of nature and descriptive - correlational in terms of implementation. The statistical population of the research consisted of all knowledge-based companies of Isfahan province with 345 companies. 180 companies were selected using Cochran formula and simple random sampling. The research tools Questionnaire. Data analysis was done by factor analysis using SPSS and AMOS statistical software. The results showed that the direct impact Given the relationship between entrepreneurial orientation and new product performance, the more knowledge-based companies step in to improve key entrepreneurial indicators, the more potential they have to institutionalize their work and achievements. So these entrepreneurial activities will be an opportunity for marketing ambiguity and a solution for the balance between exploration and exploitation to improve new product performance.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
جهتگیری کارآفرینی, بازاریابی دوسوتوان, عملکرد محصول جدید, شرکتهای دانشبنیان
نویسندگان مقاله
محمد طالاری |
استادیار گروه مدیریت، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه حضرت معصومه (س)، قم، ایران
محمدرضا فلاح |
استادیار گروه مدیریت، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه حضرت معصومه (س)، قم، ایران
معصومه حسین خانی |
کارشناسی ارشدگروه مدیریت، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه حضرت معصومه (س)، قم، ایران
نشانی اینترنتی
https://nmrj.ui.ac.ir/article_25449_b6785e3227dd774cf3857a80bd14615a.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات