این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
تحقیقات بازاریابی نوین، جلد ۱۱، شماره ۱، صفحات ۲۰۱-۲۱۶

عنوان فارسی استراتژیهای بازاریابی مبتنی‌بر رسانه‌های اجتماعی در کسب‌وکارهای کوچک فعال در زمینه گردشگری
چکیده فارسی مقاله با توجه به جایگاه ویژه رسانه های اجتماعی در حوزه کسب و کار، هدف از این پژوهش شناسایی دیدگاه‌های مدیران و کارشناسان فعال در حوزه گردشگری از ارزش و اهمیت رسانه‌های اجتماعی به عنوان ابزاری کارآمد در فرآیند کسب و کار به‌ویژه کسب و کارهای کوچک می‌باشد. این پژوهش از نوع کیفی و مبتنی بر مطالعه موردی چندگانه است. بر این اساس اقدام به بررسی و جمع‌آوری داده‌های پژوهش از طریق مصاحبه‌های نیمه ساختاریافته با 10 نفر از مدیران و کارشناسان فروش سه مجموعه گردشگری مستقر در جزیره کیش شد که با روش نمونه‌گیری قضاوتی انتخاب شدند. یافته‌های به دست آمده نشان داد که قابلیت‌های (پل ارتباطی و اطلاع‌رسانی، دایره گسترده دسترسی به مخاطبین، نمایش خدمات و محصول در قالب عکس و فیلم، تبلیغات و توسعه کانال‌های آن، هزینه پایین رسانه، سیال و منعطف بودن، نظرسنجی و دریافت بازخورد و بازوی قدرتمند استراتژی بازاریابی)؛ پیامدهای (ترغیب مشتری- اثربخشی بالا و نفوذ (اینفلوینسر))؛ چالش‌های (فیلترینگ و محدودیت‌های قانونی، ضعف در تشخیص روش‌های مناسب تبلیغی و کمبود منابع و امکانات) و راهکارهای (بکارگیری روش‌های جذاب و خلاق در جذب مشتری، تولید و تامین محتوای مناسب و استفاده از دانش و نیروی تخصصی) در شکل‌گیری استراتژی‌های بازاریابی مبتنی بر رسانه‌های اجتماعی در کسب و کارهای کوچک مؤثر می‌باشند. بنابراین نتایج به دست آمده حاکی از تأثیر هر یک از مقوله‌های مختلف بر در شکل‌گیری استراتژی‌های بازاریابی مبتنی بر رسانه‌های اجتماعی در کسب و کارهای کوچک می‌باشد، لذا برای موفقیت در این امر باید توجه ویژه‌ای به این مقوله‌ها شود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله استراتژی های بازاریابی، رسانه های اجتماعی، کسب و کارهای کوچک، گردشگری،

عنوان انگلیسی Social Media-Based Marketing Strategies in Active Small Businesses in the Field of Tourism
چکیده انگلیسی مقاله Given the special place of social media in the field of business, the purpose of this study was to identify the perspectives of tourism executives and experts on the value and importance of social media as an effective tool in the business process, especially for small businesses. Present work is a qualitative study based on multiple case studies. Accordingly, semi-structured interviews were undertaken for data gathering with 10 executives and sales experts of three tourism complexes based in Kish Island. The samples were selected through a judgemental sampling method. The results showed that the capabilities (communication and information bridge, wide range of access to contacts, display of services and products in the form of photos and videos, advertising and development of its channels, low media cost, fluidity and flexibility, surveys and feedback and Powerful arm of marketing strategy); Consequences (customer persuasion - high effectiveness and influence (influencer)); Challenges (filtering and legal restrictions, weakness in identifying appropriate advertising methods and lack of resources and facilities) and solutions (using attractive and creative methods in attracting customers, producing and providing appropriate content and using knowledge and expertise) in shaping marketing strategies based on Social media is effective in small businesses. Therefore, the results indicate the impact of each of the different categories on the formation of social media-based marketing strategies in small businesses, so to succeed in this, special attention must be paid to these categories.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله استراتژی های بازاریابی, رسانه های اجتماعی, کسب و کارهای کوچک, گردشگری

نویسندگان مقاله امیرحسین پناهنده |
دانشجوی دکترای مدیریت بازرگانی گرایش سیاست‌گذاری بازرگانی، پردیس بین الملل کیش دانشگاه تهران، کیش، ایران

طهمورث حسنقلی پور |
استاد گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران

حسن بودلایی |
استادیار پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران، کیش، ایران

سید ابوالقاسم میرا |
استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، ایران


نشانی اینترنتی https://nmrj.ui.ac.ir/article_24890_4e72fe2ec62911ce3a2e2d391fbaefb9.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات