این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
تحقیقات بازاریابی نوین
، جلد ۱۰، شماره ۳، صفحات ۵۷-۸۰
عنوان فارسی
بررسی تأثیر هوش بازاریابی بر رقابتپذیری فروشگاههای آنلاین ورزشی با نقش میانجی عملکرد نوآورانه
چکیده فارسی مقاله
هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش میانجی عملکرد نوآورانه در هوش بازاریابیـرقابتپذیری فروشگاههای ورزشی آنلاین است. پژوهش حاضر از نوع کاربردی است و ازنظرِ ماهیتْ توصیفیـپیمایشی است. جامعۀ آماری را تمامیِ فروشندههای فروشگاههای آنلاین ورزشی در سطح شهرستان تبریز تشکیل میدهد. حجم جامعۀ بررسیشده نامعلوم است و حداقل حجم نمونه برای انجام پژوهش، 5برابر تعداد متغیرهای مشاهدهپذیر است و برابر با 175 مورد برآورد شد. در این پژوهش، از روش نمونهگیری غیراحتمالی هدفدار از نوع قصدی یا قضاوتی استفاده شده است. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه است و از مدلسازی معادلات ساختاری شامل تحلیل عاملی تأییدی و تحلیل مسیر برای آزمون فرضیهها استفاده شده است. نرمافزارهای استفادهشده برای تجزیهوتحلیل دادهها، اس.پی.اس.اس نسخۀ 25 و اسمارتپی.ال.اس بوده است. یافتهها نشان داد هوش بازاریابی با نقش میانجی عملکرد نوآورانه بر رقابتپذیری فروشگاههای آنلاین ورزشی تأثیر متوسط، مثبت و مستقیمی دارد. باتوجهبه نتایج، به نظر میرسد توجه به اثربخشی و سودمندی و حمایت فناوری اطلاعات و ارتباطات بهعنوانِ مؤلفههای هوش بازاریابی و نیز اهمیتدادن به جنبههای مختلف محصول، رفتار، فرایند و راهبرد در متغیر عملکرد نوآورانه میتواند سهم عمدهای در پیشرفت فروشگاههای آنلاین ورزشی داشته باشد و به آنها برای رسیدن به قدرت رقابتپذیری کمک کند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
هوش بازاریابی، رقابتپذیری، عملکرد نوآورانه، فروشگاه ورزشی، آنلاین.،
عنوان انگلیسی
Investigating the Effect of Marketing Intelligence on the Competitiveness of Online Sports Stores with the Mediating Role of Innovative Performance
چکیده انگلیسی مقاله
The aim of this study was to investigate the effect of marketing intelligence on the competitiveness of online sports stores with the mediating role of innovative performance. The present study was of applied type. The study was descriptive-analytical in terms of nature and has been done by the survey method. The statistical population consisted of all sellers of online sports stores in the city of Tabriz. In this study, a non-random sampling method was used. The data collection tool was a questionnaire. Structural equation modeling, including confirmatory factor analysis and path analysis, has been used to test the hypotheses. SPSS V25 and Smart-PLS.3.2.8 software were used to analyze the data. The findings showed that marketing intelligence had a moderate, positive, and significant relationship with competitiveness with the mediating role of innovative performance. According to the results, paying attention to effectiveness and usefulness, and supporting information technology and communication as components of marketing intelligence, as well as paying attention to various aspects of product, behavior, process, and strategy in the variable of innovative performance can play a major role in the development of online sports stores and help them achieve competitiveness.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
هوش بازاریابی, رقابتپذیری, عملکرد نوآورانه, فروشگاه ورزشی, آنلاین.
نویسندگان مقاله
حوریه دهقانپوری |
استادیار مدیریت ورزشی دانشگاه صنعتی شاهرود
رقیه سرلاب |
استادیار مدیریت ورزشی دانشگاه ارومیه
سیدرسول چاوشی |
کارشناس ارشد مدیریت ورزشی، دانشگاه ارومیه، ارومیه، ایران
حسین دنیاپور |
کارشناس ارشد مدیریت ورزشی، دانشگاه تبریز، تبریز، ایران
نشانی اینترنتی
https://nmrj.ui.ac.ir/article_25122_8ff015004711e612451a692146907348.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات