این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
تحقیقات بازاریابی نوین، جلد ۱۰، شماره ۳، صفحات ۱۰۵-۱۱۸

عنوان فارسی ارائۀ فرمول ریاضی جدیدی برای محاسبۀ ارزش درکشدۀ مشتریان با استفاده از تابع زیان تاگوچی و مفهوم ارزش دورۀ ‌عمر مشتری
چکیده فارسی مقاله ارزش درک‌شدۀ مشتریان ازجمله مؤلفه‌های مهم و اساسی در بازاریابی است؛ زیرا ازطریقِ ارزشی که مشتری کسب می‌کند، می‌توان میزان وفاداری مشتری و رضایت‌مندی او از خرید را سنجید. برای محاسبۀ ارزش درک‌شدۀ مشتریان روش‌های متعددی وجود دارد؛ بنابراین، در این پژوهش ابتدا به معرفی روش‌های محاسبۀ ارزش مشتری پرداخته می‌شود. سپس به معرفی تابع زیان تاگوچی و قابلیت استفاده از آن برای محاسبۀ ارزش درک‌شدۀ مشتریان اشاره می‌شود. درادامه، با معادل‌سازی صورت‌گرفته از تابع زیان تاگوچی در بحث فروش، به ارائۀ فرمولی جدید برای محاسبۀ ارزش درک‌شدۀ مشتریان و شرکت پرداخته می‌شود. از نتایج اصلی مدل ارائه‌شده این است که فرمول ارائه‌شده، ارزش را براساس ذهنیت مشتری پیش از خرید محاسبه می‌کند و این ارزش با فاصله‌گرفتن ذهنیت مشتری از مبلغ پرداختی او برای یک محصول یا خدمت می‌تواند برای شرکت نیز محاسبه شود. درپایان، با ارائۀ نمونه‌ای موردی در یک فروشگاه نحوۀ محاسبۀ مدل، نشان داده شده است. نتایج نمونۀ موردی طبق فرمول، تمایزهای بین ذهنیت مشتری و مبلغ پرداخت‌شدۀ او را نمایش می‌دهد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله ارزش درکشدۀ مشتریان، ارزش دورۀ عمر مشتری، تابع زیان تاگوچی، ذهنیت مشتری، مبلغ پرداختی مشتری.‌،

عنوان انگلیسی Introducing a New Mathematical Formula for Calculating Customer Perceived Value Using the ‎Taguchi Loss Function and Customer Lifetime Value
چکیده انگلیسی مقاله The customers’ perceived value is one of the important and basic parameters in marketing, because, through the value that the customer acquires, the level of customer loyalty and satisfaction of the purchase can be measured. There are several ways to calculate customers’ perceived value. Therefore, in this article, first, the methods of calculating customer value are introduced. Then, the Taguchi loss function is introduced and its usability is mentioned to calculate the customers’ perceived value. Next, by equating the Taguchi loss function in the sales concept, a new formula for calculating the customers’ perceived value and the company’s perceived value is presented. One of the main results of the proposed model is that the proposed formula calculates the value based on the customer’s mentality before purchasing and this value can also be calculated for the company by distancing the customer mentality from the amount which paid for a product or service. Finally, by presenting a case study in a chain store, the model calculation is shown. The results of the case study according to the formula show the differences between the customer mentality and the amount paid by them.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله ارزش درکشدۀ مشتریان, ارزش دورۀ عمر مشتری, تابع زیان تاگوچی, ذهنیت مشتری, مبلغ پرداختی مشتری.‏

نویسندگان مقاله بختیار استادی |
استادیار دانشکده مهندسی صنایع و سیستم‌ها، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران

علی عبدالهی |
دانشجوی کارشناسی ارشد دانشکده مهندسی صنایع و سیستم‌ها، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران


نشانی اینترنتی https://nmrj.ui.ac.ir/article_25003_8140daeff17db24aec746030e04c9b39.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات