این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
تحقیقات بازاریابی نوین، جلد ۱۰، شماره ۳، صفحات ۱۱۹-۱۴۰

عنوان فارسی شناسایی و تبیین راهبردهای ترفیع در رسانه‌های اجتماعی (مورد مطالعه: اینستاگرام)‌
چکیده فارسی مقاله بازاریابی و تبلیغاتْ در حال تغییر و تحول‌اند و باعثِ انقلابی هم در شکل و هم در عملکرد فناوری ارتباطات، به‌ویژه در کاربرد رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیس‌بوک، توییتر، لینکدین و یوتیوب شده‌اند. پژوهش حاضر با استفاده از روش تحقیق آمیخته (کمّی و کیفی) به‌دنبالِ شناسایی راهبردهای ترفیع بازاریابی رسانه‌های اجتماعی و درنهایت طراحی مدل ترفیعات بازاریابی رسانه‌های اجتماعی در اینستاگرام است. جامعۀ پژوهش در بخش کیفی، خبرگان حوزۀ بازاریابی دیجیتال است. برای تجزیه‌وتحلیل داده‌های کیفی از روش گراندد تئوری و در بخش کمّی از آمار توصیفی، تحلیل آماری تأییدی و معادلات ساختاری استفاده شد. در بخش کیفی، داده‌های حاصل از مصاحبه عمیق نیمه‌ساختاریافتۀ پژوهشگر و به‌صورت دستی در سه مرحله کدگذاری باز، محوری و انتخابیْ کدگذاری شدند و درپایان مدلی طراحی شد. یافته‌های بخش کیفی نشان می‌دهد بازاریابی محتوا، بازاریابی ویروسی و بازاریابی با افراد تأثیرگذار از مهم‌ترین راهبردهای ترفیع در اینستاگرام هستند. سرانجام در بخش کمّی، از شاخص بسیار مهم ریشۀ دوم برآورد واریانس خطای تقریب استفاده شد که مقدار این شاخص برابر با 09/0 شد که می‌توان گفت مدلْ برازش مناسبی داشته است و درنتیجه داده‌های این پژوهش با ساختار عاملی و زیربنای نظری تحقیقْ برازش مناسبی دارد و این، بیان‌گر هم‌سوبودن سؤالات با سازه‌های نظری است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله ‌ رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، اینستاگرام‌مارکتینگ، راهبردهای بازاریابی رسانه‌های اجتماعی.‌،

عنوان انگلیسی Identification and Explanation of Promotion Strategies in Social Media ‎(Case Study: Instagram)‎
چکیده انگلیسی مقاله Marketing and advertising are changing and they have revolutionized both the form and performance of communication technology, especially the use of social media such as Instagram, Facebook, Twitter, LinkedIn, and YouTube. The present study sought to identify social media marketing promotion strategies using a mixed research method (quantitative and qualitative) and finally design a model for social media marketing promotion on Instagram. The research community in the qualitative sector was experts in the field of digital marketing. The grounded theory method was used to analyze the qualitative data and descriptive statistics, confirmatory statistical analysis, and structural equations were used in the quantitative part. In the qualitative part, the data obtained from the researchers’ semi-structured in-depth interviews were manually coded in three stages of open, axial, and selective coding, and at the end, a model was designed. The findings of the quality section showed that content marketing, viral marketing, and marketing with influential people were the most important promotion strategies on Instagram. Finally, in the quantitative part, a very important index of the second root of estimating the variance of the approximation error was used. The value of this index was equal to 0.09, which can be said to have a good fit model, and as a result, this indicates that the questions were in line with the theoretical constructs.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله ‏ رسانه‌های اجتماعی, بازاریابی رسانه‌های اجتماعی, اینستاگرام‌مارکتینگ, راهبردهای بازاریابی رسانه‌های اجتماعی.‏

نویسندگان مقاله حسین نوروزی |
استادیار گروه مدیریت بازرگانی ، دانشکده مدیریت دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران

محمد سمیعی |
کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران،

یعقوب رشنوادی |
استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت،دانشگاه خوارزمی،تهران،ایران


نشانی اینترنتی https://nmrj.ui.ac.ir/article_25233_b020de3606a6351b29c7014aef2dc6d3.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات