این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
تحقیقات بازاریابی نوین، جلد ۶، شماره ویژه نامه، صفحات ۱-۱۸

عنوان فارسی بررسی تأثیر استراتژی ترفیع بر رابطه بین ابزارهای ارتباطی و ارزش ویژه برند از دیدگاه مشتری در صنعت مواد غذایی ایران
چکیده فارسی مقاله تدوین استراتژی در سطوح مختلف به خصوص استراتژی ترفیع نقش مهمی در دستیابی به اهداف یک شرکت از جمله ارتقای ارزش ویژه برند آن بازی می‌کند. هدف از این مقاله بررسی تاثیر استراتژی‌های ترفیع بر رابطه بین ابزارهای ارتباطی و ارزش و یژه برند از دیدگاه مشتری و ابعاد مختلف آن همچون آگاهی برند، کیفیت ادراک شده، تداعی برند و وفاداری برند در صنعت مواد غذایی است. روش تحقیق توصیفی پیمایشی است و جامعه آماری تحقیق شامل مدیران و کارشناسان بازاریابی شرکتهای مواد غذایی پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران و مصرف کنندگان برندهای اصلی این شرکتها است. از روش مدلسازی معادلات ساختاری و همبستگی برای تحلیل داده‌های حاصل از پرسشنامه استفاده شد که نتایج آن حاکی از آن است که اتخاذ استراتژی ترفیع به عنوان یک متغیر تعدیل کننده، بر شدت رابطه بین ابزارهای ارتباطی و ارزش ویژه برند از دیدگاه مشتری، تاثیر مثبت و معناداری دارد. از اینرو به شرکتهای صنعت مواد غذایی پیشنهاد می‌شود به منظور ارتقای ارزش ویژه برند محصولاتشان، در انتخاب و بکارگیری ابزارهای ارتباطی با در نظر گرفتن استراتژی ترفیع (کششی – رانشی) اقدام نمایند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله ابزارهای ارتباطی، ارزش ویژه برند از دیدگاه مشتری، استراتژی ترفیع، صنعت مواد غذایی،

عنوان انگلیسی An investigation of the Impact of Promotion Strategy on the relationship between Communication Tools and Consumer Based Brand Equity (CBBE) in Iran Food Industry
چکیده انگلیسی مقاله Setting strategies in different levels especially promotion strategy plays an important role on the achievement of a company’s goals including brand equity enhancement. In this article, the impact of promotion strategy on the relationship between communication tools and Consumer Based Brand Equity (CBBE) in the Iranian Food Industry was analyzed. The research method is descriptive- survey and the target population was chosen out of marketing managers and experts of those food companies accepted in the Tehran Stock Exchange and consumers of their main brands. Collected data were analyzed using structural equation modeling. The research results confirmed the significant and positive impact of promotion strategy on the relationship between communication tools and consumer based brand equity. Therefore, it seems essential to pay more attention to promotion strategy in order to achieve and promote brand equity.Setting strategies in different levels especially promotion strategy plays an important role on the achievement of a company’s goals including brand equity enhancement. In this article, the impact of promotion strategy on the relationship between communication tools and Consumer Based Brand Equity (CBBE) in the Iranian Food Industry was analyzed. The research method is descriptive- survey and the target population was chosen out of marketing managers and experts of those food companies accepted in the Tehran Stock Exchange and consumers of their main brands. Collected data were analyzed using structural equation modeling. The research results confirmed the significant and positive impact of promotion strategy on the relationship between communication tools and consumer based brand equity. Therefore, it seems essential to pay more attention to promotion strategy in order to achieve and promote brand equity.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله ابزارهای ارتباطی, ارزش ویژه برند از دیدگاه مشتری, استراتژی ترفیع, صنعت مواد غذایی

نویسندگان مقاله سیدمحمدتقی تقوی فرد |


محمود محمدیان |


وحید ناصحی فر |


وحید ناصحی فر |


محمود محمدیان |


امیر غفوریان شاگردی |



نشانی اینترنتی https://nmrj.ui.ac.ir/article_17833_7658cb98b5561c780f3d801b4ccaf3d9.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات