این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
تحقیقات بازاریابی نوین، جلد ۶، شماره ویژه نامه، صفحات ۳۳-۵۴

عنوان فارسی ارزیابی اثرات ارتباطات یکپارچه بازاریابی بر ارزش ویژه برند؛ با نقش تصویر ذهنی شرکت و عملکرد برند
چکیده فارسی مقاله مطالعه حاضر، در حوزه فعالیت­های ارتباطیِ مرتبط با برند‌‌سازی در سازمان­ها و با محوریت تصمیمات بازاریابی در رابطه با ارتقای عملکرد برند طرح و اجرا شده است. هدف اصلی پژوهش، ارزیابی اثرات ارتباطات یکپارچه بازاریابی بر ارزش ویژه برند؛ با نقش تصویر ذهنی شرکت و عملکرد برند است. به این منظور، صنایع غذایی استان کردستان به عنوان جامعه آماری و 384 نفر از مصرف­کنندگان محصولات نوشیدنی شرکت ایستک به عنوان نمونه آماری لحاظ و مورد مطالعه قرار گرفته است. به لحاظ روش‌شناسی، پژوهش حاضر از نوع پیمایشی- کاربردی بوده و مبتنی ‌بر روش‌های توصیفی است. داده‌های موردنیاز، از طریق پرسشنامه­های ارتباطات یکپارچه بازاریابی دانکن (2005)، ارزش ویژه برند آکر (1991)، تصویر ذهنی شرکت کیم و هیون (2010) و عملکرد برند اوکاس و ان­جی­اُ (2006)، جمع‌آوری گردید. اعتبار این آزمون­ها به صورت صوری و با نظر اساتید بررسی مجدد شده و در نهایت شامل 33 سوال تنظیم و توزیع گردید. پایایی کلی آزمون نیز با توجه به آلفای کرونباخ، برابر با 895/0 محاسبه و تأیید گردید. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل آماری، در نرم‌افزارهای آماری علوم اجتماعی و روابط ساختاری خطی، نشان داد که متغیرهای مطرح­شده، پیش­بین­های مناسبی از ارزش ویژه برند هستند. لذا می‌توان اذعان نمود که ارتباطات یکپارچه بازاریابی، تصویر ذهنی شرکت و عملکرد برند، به­طور قابل توجهی ارزش ویژه برند را تبیین می­نمایند. سایر نتایج، حاکی از برازش و درجه تقریب مناسب مدل پیشنهادی در جامعه مورد مطالعه است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله ارتباطات یکپارچه بازاریابی، ارزش ویژه برند، تصویر ذهنی شرکت و عملکرد برند،

عنوان انگلیسی The Assessment of the Effect of Intergrated Marketing Communication on Brand Equity; with the Role of Corporate Image and Brand Performance
چکیده انگلیسی مقاله The present study has been planned and performed in the field of communicative activities related to branding process in organizations on the basis of marketing decions for promoting brand performance. The main goal of the research is to assess the effect of intergrated marketing communication on brand equity; with the role of corporate image and brand performance. For this purpose, the consumers of food industries products in Kurdistan province were considered as the research statistical population. The research was conducted among 384 consumers of ISTAK drinks, produced in Khorshid Zarivar Conmpany, as the statistical sample. The present study is a kind of applied field study based on descriptive methods. Required data were collected using four questionnaires including intergrated marketing communication, brand equity, corporate image, and brand performance. The questionnaires were validated and revised under the supervision of some scholars resulting in a final revised questionnaire including 33 questions. Reliability of the questionnaire was confirmed using Cronbach's alpha. The obtained results from the statistical analysis via social sciences statistical softwares and linear structures have showen that defined variables are good predictors of brand equity. Therefore, we can imply that the research variables such as intergrated marketing communication, corporate image and brand performance determine brand equity, considerably. Other results showed proper fit and approximation degree of proposed model in the studied population.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله ارتباطات یکپارچه بازاریابی, ارزش ویژه برند, تصویر ذهنی شرکت و عملکرد برند

نویسندگان مقاله سامان شیخ اسماعیلی |


سوران مولایی |



نشانی اینترنتی https://nmrj.ui.ac.ir/article_17835_6c807b87925d5523873ca4b6fe65a0a6.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات