این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
تحقیقات بازاریابی نوین، جلد ۶، شماره ویژه نامه، صفحات ۹۱-۱۱۲

عنوان فارسی عوامل مؤثر بر رفتار مصرف‌کننده در مواجهه با تبلیغات پست الکترونیکی
چکیده فارسی مقاله هدف از این پژوهش توسعه یک مدل تئوریک برای اثربخشی تبلیغات ایمیلی و نیز تشخیص تفاوت میان ایمیل‌هایی دارای مجوز ارسال و ایمیل‌های هرزنامه است. این پژوهش از طریق بررسی طیف گوناگونی از ایمیل‌ها به آزمون ارتباط تئوریکال بین ارزش‌های تبلیغات ایمیلی (کیفیت اطلاعات، سرگرمی، جایزه پولی) و مزاحمت درک شده و نگرش فرد در برابر این تبلیغات می‌پردازد. از طرفی در قسمت دوم مدل مفهومی پژوهش مطابق با توجه به تحقیقات آیزن این رابطه نسبت به تمایل فرد برای ارسال ایمیل و پاسخ مصرف‌کننده دنبال می‌شود. این مطالعه بر روی 286 نفر از اعضای نمونه پژوهش با دو سناریوی ارسال ایمیل با مجوز و ارسال ایمیل بدون مجوز صورت گرفته است. درروش تجزیه‌وتحلیل داده‌های از مدل یابی معادلات ساختاری با نرم‌افزار لیزرل بهره گرفته‌شده و یافته‌های پژوهش نشان می‌دهد که ارزش‌های تبلیغات یعنی کیفیت اطلاعات و جایزه پولی بر مزاحمت درک شده و مزاحمت درک شده بر نگرش فرد در برابر این تبلیغات تأثیر معناداری دارد. همچنین نگرش نیز بر تمایل برای ارسال ایمیل تأثیر مستقیم و معناداری دارد. درنهایت این پژوهش با ارایه دیدگاه‌های نظری نو اهمیت ارزش تبلیغات ایمیلی را بیش‌ازپیش نمایان می‌سازد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله ارزش تبلیغات ایمیلی، مزاحمت درک شده، نگرش فرد به تبلیغات، واکنش مصرف کننده، تمایل به ارسال ایمیل، تبلیغات ایمیلی،

عنوان انگلیسی Factors Affecting Consumers' Behavior in the face of Advertising Mail
چکیده انگلیسی مقاله The aim of this research was to develop a theoretical model of email advertising effectiveness and to investigate the differences between permission-based email and spamming. By examining different types of email (i.e. permission-based email and spamming), the present research empirically tested the theoretical linkage between email advertising values, perceived intrusiveness, and attitudinal-behavioural dispositions towards email advertising. In the second part of the proposed conceptual model, the relationship between attitudinal-behavioral dispositions and consumer response was investigated. A survey was conducted among 286 respondents. Two scenarios were designed for the present research. The questionnaires were equally divided into two sets; the first half contains a scenario depicting permission-based email, and the other half contains a scenario describing a spamming email. Each respondent only received one set of the survey. Data were analyzed using structural equation model via LISREL software. Results from the survey showed that advertising values including quality of information, and financial rewards have an impact on perceived intrusiveness and perceived intrusiveness affect attitudes toward e-mail advertising. Also, attitude affects ntention toward the sender directly. Empirically, by comparing the different types of email advertisements of permission-based email and spamming, the present study also offers better understanding and extending of the current literature on email advertising research.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله ارزش تبلیغات ایمیلی, مزاحمت درک شده, نگرش فرد به تبلیغات, واکنش مصرف کننده, تمایل به ارسال ایمیل, تبلیغات ایمیلی

نویسندگان مقاله محسن مرادی |


بهرام خیری |


مریم خواجوی |


بهرام خیری |



نشانی اینترنتی https://nmrj.ui.ac.ir/article_17838_8545e793ed1a33aaf8f1073fafddb358.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات