این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
تحقیقات بازاریابی نوین، جلد ۶، شماره ویژه نامه، صفحات ۱۱۳-۱۲۶

عنوان فارسی بررسی تأثیر کیفیت ادراک شده سبز و ریسک ادراک شده سبز بر اعتماد سبز با توجه به نقش رضایت سبز
چکیده فارسی مقاله امروزه آنچه حایز اهمیت است برقراری ارتباطاتی با کیفیت با مشتریان به منظور ارتقای کیفیت ذهنی ادراک شده آنان از محصولات و خدمات و کاهش میزان ریسک ادراک شده است که این امر به نوبه خود سبب ایجاد حس اعتماد و وفاداری در مشتریان خواهد شد. بنابر این ایجاد بعد جدیدی از اعتماد به نام اعتماد سبز و شناسایی عوامل مؤثر بر آن می­تواند چالش جدیدی پیشروی شرکت­ها باشد. لذا در مقاله حاضر تأثیر کیفیت ادراک شده سبز و ریسک ادراک شده سبز بر اعتماد سبز مشتریان با توجه به نقش واسطه رضایت سبز مورد بررسی قرار گرفته است. داده­های مورد نیاز برای این تحقیق با روش نمونه گیری تصادفی ساده و با ابزار پرسشنامه جمع آوری شده است. این تحقیق از نوع کاربردی با ماهیت پیمایشی است. همچنین از روش معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزارAmos به منظور تجزیه و تحلیل داده­ها استفاده شده است. نتایج بدست آمده حاکی از آن است که کیفیت و ریسک ادراک شده سبز بر رضایت و اعتماد سبز تاثیر معناداری دارند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله اعتماد سبز، رضایت سبز، کیفیت ادراک شده سبز، ریسک ادراک شده سبز، بازاریابی سبز،

عنوان انگلیسی The Effect of Green Perceived Quality and Green Perceived Risk on Green Trust According to the Role of Green Satisfaction
چکیده انگلیسی مقاله Today it is important to establish high quality relationships with customers in order to enhance their perceived products and services quality and reduce their perceived risk which, in turn, will lead to create a sense of trust and loyalty among customers. Thus, creating a new dimension of trust called green trust and identifying factors affecting it can be a new challenge facing companies. Therefore, in the present research, the effect of green perceived quality and green perceived risk on green trust according to the role of green satisfaction has been studied. For this purpose, required data were collected using simple random sampling method and questionnaire tool. This research is an applied-survey one. Also, data were analyzed using structural equation modeling via AMOS software. The results indicated that green perceived quality and risk have significant impact on green trust and satisfaction.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله اعتماد سبز, رضایت سبز, کیفیت ادراک شده سبز, ریسک ادراک شده سبز, بازاریابی سبز

نویسندگان مقاله حمید راح |


مریم مصباحی |


نیما سلطانی نژاد |


اسما سلطانی نژاد |



نشانی اینترنتی https://nmrj.ui.ac.ir/article_17839_35e0854ef95278d23f572339eded54df.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات