این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
تحقیقات بازاریابی نوین
، جلد ۶، شماره ویژه نامه، صفحات ۱۲۷-۱۴۴
عنوان فارسی
برندسازی ورزشکاران: شناسایی و بررسی تصویر برند ورزشکاران از دیدگاه طرفداران (مورد مطالعه: برند علی دایی)
چکیده فارسی مقاله
در این مقاله، مبانی مدیریت برند ورزشکاران بررسی و ساختار تصویر برند ورزشکاران بهطور مفهومی و تجربی ارایه میگردد. مدل مفهومی تصویر برند ورزشکاران (MABI) در سه دسته کلیدی دستهبندی شدهاست: عملکرد ورزشی، جذابیت ظاهری و سبک زندگی. این ابعاد شامل خصوصیات شخصیتی، ظاهر جذاب خارج از زمین بازی و گرایشهای دیگر است. این مقاله با بررسی مقالات موجود در زمینه برندسازی و مدیریت برند ورزشکاران و هنرپیشگان، مدل جدیدی ارایه کردهاست که میتواند راهگشای مباحث مرتبط با برند ورزشکاران باشد. این مدل توسط آرایی و همکاران (2014) معرفی شده است و با توجه به اینکه علی دایی یک شخصیت ورزشی بسیار مطرح داخلی و خارجی است، سوالات پرسشنامه در مورد ایشان مطرح گردیده است. در این پژوهش از نرم افزار SPSS برای تحلیل پایایی پرسشنامه و از LISREL برای برسی مدل و تحلیل فرضیهها استفاده شده است. نتایج به دست آمده نشان از تأثیر مثبت هر سه شاخص عملکرد ورزشی، جذابیت ظاهری و سبک زندگی بر روی تصویر برند ورزشکار (علی دایی) دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
تصویر برند ورزشکاران، مدیریت برند ورزشکاران، عملکرد ورزشی، جذابیت ظاهری، سبک زندگی،
عنوان انگلیسی
Athletes Branding: Identifying and Investigating Athletes Brand Image from the Fanâs Viewpoint (Case Study: Ali Daei Brand)
چکیده انگلیسی مقاله
In this paper, the principles of athletes brand management and athletes brand image structure are presented conceptually and empirically. The conceptual model of athlete brand image (MABI) is classified into three categories including: athletic performance, appearance attractiveness, and lifestyle. These dimensions include personality characteristics, attractive appearance out of the playground and other trends. This research has provided a new model through reviewing the existing literature on branding and athletes and actors brand management, which could be helpful regarding the issues related to athletes brand. This model was introduced by Arai et al. (2014). Since Ali Daei is a famous international character in the field of sporting, the questionnaires’ questions have been designed about him. In this research, the questionnaire reliability was analyzed using SPSS software and the model and hypotheses were studied and analyzed using LISREL software. The results showed that athletic performance, appearance attractiveness and lifestyle have a positive impact on the brand image of Ali Daei.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
تصویر برند ورزشکاران, مدیریت برند ورزشکاران, عملکرد ورزشی, جذابیت ظاهری, سبک زندگی
نویسندگان مقاله
محدثه دهقان چاچکامی |
دانشجو
زهرا طالبان |
حمیدرضا تاج نسائی |
نشانی اینترنتی
https://nmrj.ui.ac.ir/article_17840_5ad5e8bf5bb2de78424938c720ad13f6.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات