این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
تحقیقات بازاریابی نوین
، جلد ۶، شماره ویژه نامه، صفحات ۱۴۵-۱۵۶
عنوان فارسی
بررسی اثرات برندگذاری داخلی بر رفتار شهروندی برند با در نظر گرفتن نقش میانجی تناسب فرد - سازمان (مطالعه خریداران عمده دارو در شهر تبریز)
چکیده فارسی مقاله
پژوهش حاضر در راستای مفهوم نوین برندگذاری داخلی مطرح شده و به بررسی اثرات برندگذاری داخلی بر رفتار شهروندی برند با نقش میانجیگری تناسب فرد- سازمان میپردازد. به این منظور الگوی ساختاری مشخصی را از دیدگاه خریداران عمده دارو در داروخانههای شبانهروزی و روزانه در شهر تبریز به آزمون خواهد گذاشت. پژوهش حاضر از نوع پیمایشی- کاربردی بوده و مبتنی بر روشهای مدلسازی معادلات ساختاری در حالت زمینهیابی است. دادههای موردنیاز، از طریق پرسشنامه محققساخته از نمونهای 152 نفری از کارکنان داروخانههای شهر تبریز (که با مشتریان تماس مستقیم دارند) به روش نمونهگیری خوشهای جمعآوری شد. با نظر اساتید بازاریابی و متخصصان و کارشناسان صنعت دارو و میانگین واریانس توسعهیافته، روایی سوالها در حد مطلوبی ارزیابی شد. ضریب آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی نیز، پایایی مناسبی را برای پرسشنامه نشان داد. آزمون مدل مفهومی با روش حداقل مربعات جزیی و آزمون همبستگی متغیرها و با به بکارگیری نرمافزار SMART-PLS انجام شد. نتایج آزمون نشان میدهدکه برندسازی داخلی بر رفتار شهروندی برند (ضریب مسیر، 0.228 و سطح معنیداری 2.856) و تناسب فرد-سازمان (ضریب مسیر، 0.829 و سطح معنیداری 57.009) و تناسب فرد-سازمان بر رفتار شهروندی برند (ضریب مسیر، 0.549 و سطح معنیداری 7.166) اثرات مثبت و معنیداری دارد. آزمون همبستگی نیز این این روابط را تایید میکند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
برندگذاری داخلی، تناسب فرد - سازمان، رفتار شهروندی برند، تناسب فرد، سازمان، صنعت داروسازی، حداقل مربعات جزیی،
عنوان انگلیسی
Mediator Role of Person-Organization Fit (Case Study: Major Buyers of Medicines in Tabriz)
چکیده انگلیسی مقاله
The present research is proposed in line with the new concept of internal branding and investigates the effects of internal branding on brand citizenship behaviour with regard to the mediator role of person-organization fit. For this purpose, the research examines a certain structural model from the perspective of major buyers of medicines in round-the-clock and daily drugstores of Tabriz city. This study is a survey-applied research and is based on structural equation modeling methods. Required data were collected via a researcher-made questionnaire from 152 staffs in Tabriz drugstores (who have direct contact with customers) using cluster sampling method. Validity of the questionnaire was optimally assessed using the opinions of marketing professors and experts of pharmaceutical industry as well as developed average variance. Cronbach's alpha and composite reliability showed a suitable reliability for the questionnaire. The conceptual model test was conducted using partial least squares method and variables correlation test via SMART-PLS software. The research results showed that internal branding has a positive and significant effect on brand citizenship behaviour and person-organization fit. Also person-organization fit has a positive and significant effect on brand citizenship behavior. Correlation tests also confirmed these relationships.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
برندگذاری داخلی, تناسب فرد - سازمان, رفتار شهروندی برند, تناسب فرد, سازمان, صنعت داروسازی, حداقل مربعات جزیی
نویسندگان مقاله
مریم عبدلی |
بهرام خیری |
سامان شیخ اسماعیلی |
بهرام خیری |
نشانی اینترنتی
https://nmrj.ui.ac.ir/article_17841_77042a33576cf8aceeffeda904573d4f.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات