این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
تحقیقات بازاریابی نوین
، جلد ۶، شماره ویژه نامه، صفحات ۱۵۷-۱۷۶
عنوان فارسی
بررسی تاثیر خودتفسیری بر رفتار شکایتآمیز مصرفکنندگان
چکیده فارسی مقاله
نظر به اهمیت رسیدگی به رفتار شکایتآمیز مصرفکنندگان، پژوهش حاضر نیز به بررسی عوامل ایجاد نارضایتی در مصرف کنندگان و نحوه پاسخگویی از سوی آنان به این نارضایتی با توجه به نوع خودتفسیری (مستقل، وابسته)میپردازد. جامعه آماری پژوهش حاضر مشتریان رستورانها در شهرستان چالوس هستند. دلیل انتخاب این شهر نیز توریستی بودن و حضور اقشار گوناگون مردم برای بازدید و تفریح در این شهر بوده که به تنوع جمعیت شناختی افراد مورد بررسی در این تحقیق کمک بسیار کرده است. سوالات پرسشنامه در دو بخش به ترتیب سوالات مربوط به رفتار شکایت آمیز و نوع خودتفسیری تنظیم شده است. پایایی پرسش نامه بر اساس ضریب آلفای کرونباخ و روایی آن براساس روایی محتوا براساس نظر اساتید خبره مورد تایید قرار گرفت و ضریب آلفای کرونباخ این پرسشنامه در مجموع برای 35 سوال 754/. به دست آمده است. برای بررسی فرضیات تحقیق نیز از روش معادلات ساختاری و نرم افزار آموس استفاده شده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
نارسایی خدمات، خودتفسیری، رفتار شکایت آمیز مصرف کننده،
عنوان انگلیسی
Studying the Effect of Self-Construal on Consumers Complaining Behaviour
چکیده انگلیسی مقاله
Considering the importance of addressing consumer's complaints, this study examines the causes of discontent in consumers and how they respond to this dissatisfaction according to their types of self-construal (independent and dependent). The research statistical population includes the customers of restaurants in Chalus city. The research questionnaire was issued in two sections including the questions related to complaining behaviour and the questions related to self-construal type. Also the questionnaire reliability was confirmed using Cronbach's alpha coefficient (α=0.754). In addition, the research hypotheses were analyzed using structural equation modeling via AMOS software.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نارسایی خدمات, خودتفسیری, رفتار شکایت آمیز مصرف کننده
نویسندگان مقاله
فاطمه توپا اسفندیاری |
حسین نوروزی |
عضو هیات علمی
حسین نوروزی |
خیابان امام رضا رضوان 39 مروارید 12
مهدی مهذبی |
نشانی اینترنتی
https://nmrj.ui.ac.ir/article_17842_014a582d9dd50605cdac00d64e93728f.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات