این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
تحقیقات بازاریابی نوین، جلد ۶، شماره ویژه نامه، صفحات ۱۷۷-۱۹۶

عنوان فارسی رویکردی سیستماتیک به چالش کیفیت داده در راهبرد مشتری‌محور در صنعت بانک‌داری
چکیده فارسی مقاله دانشی که در هستی به‌عنوان سرمایه بشری شناخته شده و در قالب فناوری جای گرفته، کانون توسعه اقتصادی بوده است. سرمایه‌گذاری در دانش، مانند تحقیق و توسعه، آموزش و پژوهش و رویکرد‌های کاری نوآورانه کلیدهای اصلی رشد اقتصادی در نظر گرفته می‌شوند. امروز با افزایش رقابت در صنایع مختلف از جمله بانک‌داری، دانش مشتری به یکی از محورهای اصلی کسب‌وکار بدل شده است. تولید دانش تنها مبتنی بر پردازش داده‌هایی است که دقت و صحت آنها بر درستی دانش تولید شده تأثیر می‌گذارد. در بانک‌های ایرانی داده‌های مشتریان از ضعف کیفیت رنج می‌برند. این پژوهش با رویکردی سیستماتیک و با استفاده از متدولوژی سیستم نرم (SSM) به بررسی این معضل پرداخته است. بر طبق گام‌های متدولوژی به بیان مشکل و استخراج تصویر غنی پرداخته شده است. در ترسیم تصویر غنی با مدیران و کارکنان بانک و نیز دانشگاهیانی که به تحقیق در این حوزه پرداخته‌اند مصاحبه شده است. این پژوهش استفاده از شش‌سیگما را برای بهبود کیفیت داده توصیه کرده و بر طبق این روشِ بهبود مستمر به ارائه مدلی برای بهبود مستمر کیفیت داده مشتریان پرداخته است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله مدیریت ارتباط با مشتریان، کیفیت داده، متدولوژی سیستم نرم (SSM)، مشتری‌محور، صنعت بانک‌داری،

عنوان انگلیسی A Systematic Approach to the Challenge of Data Quality in Customer-Centric Strategy in Banking Industry
چکیده انگلیسی مقاله Investing in knowledge and creative approaches are considered as the main key to economic development. In Iranian banks, increased competition leads customer loyalty to decrease and consequently leads profitability to decrease. Although, retail banks store customer's data, they seem ready for customer-centric business. Iranian banks have not been progressed a lot in relationship marketing and knowledge-based decision-making. The main reason is the quality of data that makes it not possible to get proper results from the perception of customers and market. This research follows a systematic approach using Soft System Methodology (SSM) to investigate the challenge of data quality in retail banking and tries to suggest a solution for its recovering. Extracting a rich picture of the challenge clarifies the main reasons which influence data quality. Then, this research suggests six-sigma as a continuous improvement method to enhance the quality of customers’ data. For this purpose, a conceptual model has been proposed based on DMAIC. The implementation of this model can help bank mangers to improve the quality of data continuously as well as customer-centric strategic decision-making.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله مدیریت ارتباط با مشتریان, کیفیت داده, متدولوژی سیستم نرم (SSM), مشتری‌محور, صنعت بانک‌داری

نویسندگان مقاله آتنا بوبه رژ |


ندا عبدالوند |



نشانی اینترنتی https://nmrj.ui.ac.ir/article_17843_3ee70abd40ac12d127d7c021460a6d89.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات