این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
تحقیقات بازاریابی نوین، جلد ۶، شماره ویژه نامه، صفحات ۱۹۷-۲۱۲

عنوان فارسی بررسی تاثیر نقش داستان برند بر درک تصویر برند با استفاده از روش تحلیل گفتگو (مورد مطالعه محصولات اپل)
چکیده فارسی مقاله بسیاری از برندهای موفق از طریق داستان برند به برقراری ارتباط با مشتریان می‌پردازند. داستان برند نقش مهمی در کمک به مصرف کنندگان در درک برند می‌نمایند. در مطالعه حاضر به بررسی رابطه بین ساختار داستان برند شامل صحت، راوی، طرح و برداشت مصرف کنندگان از تصویر برند پرداخته می‌شود. از روش کیفی تحلیل گفتگو برای سنجش تاثیر اجزای ساختار داستان برند بر تصویر برند درک شده، استفاده شده است. یافته‌های پژوهش نشان از این دارد که مشتریان تمایل بیشتری به درک مثبت تصویر برند به یک داستان برند با اصالت بالا و طرح شفاف توسط راوی، در مقایسه با یک داستان برند دارای اصالت پایین تر و طرح نامشخص دارند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله داستان برند، تصویر برند، تحلیل گفتگو، نرم افزار Nvivo،

عنوان انگلیسی An Investigation of the Effect of Brand Story Role on Perceived Brand Image Using Conversation Analysis (Case Study: Apple Products)
چکیده انگلیسی مقاله Many successful brands communicate with consumers through brand stories. Brand story plays an important role in helping consumers to perceive brand. This research investigates the relationship between a brand story’s structure including authenticity, narrator and plot, and consumers’ perceptions of brand image. The effect of the above-mentioned components on perceived brand image was assessed using conversation analysis qualitative method. The research findings suggested that a brand story with high authenticity, clear plot, and told by the first-person narrator tends to be perceived with more positive brand image than one with lower authenticity, an unclear plot and told by a non-first-person narrator.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله داستان برند, تصویر برند, تحلیل گفتگو, نرم افزار Nvivo

نویسندگان مقاله رضا امیدی پسند |


حسن عباس زاده |


ابولفضل تاج زاده یمین |


مهدی الله دادی |



نشانی اینترنتی https://nmrj.ui.ac.ir/article_17844_50710383744cd731706f64b1abfa12a6.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات