این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
تحقیقات کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاهی، جلد ۵۴، شماره ۳، صفحات ۶۵-۸۵

عنوان فارسی تاثیر رفتار شهروندی سازمانی بر رضایتمندی کاربران در مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری: نقش میانجی تبادل رهبر ـ عضو و حمایت ادراک شده سرپرست
چکیده فارسی مقاله هدف: بررسی تاًثیر رفتار شهروندی سازمانی بر رضایتمندی کاربران با نقش میانجی تبادل رهبرـ عضو و حمایت ادراک شده سرپرست. روش شناسی: روش پژوهش توصیفی ـ همبستگی است. داده ها از 4 پرسشنامه رفتار شهروندی سازمانی، تبادل رهبرـ عضو، حمایت ادراک شده سرپرست و پرسشنامه رضایت کاربران بود. جامعه پژوهش کتابداران مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری ( 120) و کاربران (100) که به روش تصادفی در بازده زمانی یک ماهه انتخاب شدند. روش تجزیه و تحلیل داده‌ها، تحلیل رگرسیون، تحلیل عاملی تأییدی و مدل یابی معادلات ساختاری بود. یافته ها: متغیرهای انطباق (321/0 = β) و ورزشکاری (290/0= β) بیشترین تأثیر مستقیم بر رضایتمندی کاربران نسبت به فضیلت مدنی (215/0= β )، تواضع (168/0= β) و نوع دوستی (154/0= β) دارند. این متغیرها نیز بر رضایتمندی کاربران اثر غیر مستقیم دارند. رفتار شهروندی سازمانی بر رضایت کاربران با در نظر گرفتن نقش واسطه ای تبادل رهبرـ عضو و حمایت ادراک شده سرپرست در میان کتابداران و کاربران مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری تاثیرگذار است.نتیجه گیری: تقویت رفتارهای شهروندی سازمانی همراه با حمایت ادراک شده سرپرست در کارکنان مرکز منطقه ای اعمال شود تا بر رضایت کاربران تأثیرگذار باشد
کلیدواژه‌های فارسی مقاله &،quot،تبادل رهبر ـ عضو&،quot،،&،quot، حمایت ادراک شده سرپرست&،quot،،&،quot، رضایت کاربران&،quot،،&،quot، رفتار شهروندی سازمانی&،quot،،&،quot، مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری&،quot،،

عنوان انگلیسی Effect of Organizational Citizenship Behavior on User Satisfaction at the Regional Information Center for Information Science and Technology: The Mediating Role of Leader-Member exchange and Perceived Supervisor Support
چکیده انگلیسی مقاله Purpose: The purpose of this study was to investigate the effect of organizational citizenship behavior on user satisfaction with the Mediating Role of leader- member exchange and perceived supervisor support. Research Method: The research method is descriptive correlational study. Data collection tools were 4 organizational citizenship behavior questionnaires (24 items), member exchange (7 items), perceived supervisor support (16 items), and user satisfaction questionnaire (20 items). The research population included librarians at Regional Information and Science Information Center (120) and users (100) who were randomly selected at one month's return. The Data analysis methods were regression analysis, confirmatory factor analysis, and structural equation modeling. Findings: The results showed that conscientiousness variables (β = 0.331) and sportsmanship (β = 0.200) had the most direct effect on users’ satisfaction against civic virtue (β = 0.215), courtesy (β = 0.68), and altruism (β = 154). The results also showed that these variables have an indirect effect on users' satisfaction. Conclusion: Findings of the research proved that organizational citizenship behavior affects users’ satisfaction by considering the mediator role of leader- member exchange and supervised perceived support among librarians and users of the regional center for information science and technology.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله &,quot,تبادل رهبر ـ عضو&,quot,,&,quot, حمایت ادراک شده سرپرست&,quot,,&,quot, رضایت کاربران&,quot,,&,quot, رفتار شهروندی سازمانی&,quot,,&,quot, مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری&,quot

نویسندگان مقاله محمد رضا قانع |
هیأت علمی ـ مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری

مهناز چالاک |
کارشناس ارشد مدیریت، مدیریت امور اداری، مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری


نشانی اینترنتی https://jlib.ut.ac.ir/article_80653_3fbf23d490752d2161c8f06d9a4277ee.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات