این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
توسعه کارآفرینی
، جلد ۱۵، شماره ۳، صفحات ۴۴۱-۴۵۷
عنوان فارسی
ارائه چارچوب به کارگیری رسانه های اجتماعی در کسب و کارهای خانگی با استفاده از روش فراترکیب
چکیده فارسی مقاله
اهمیت رسانههای اجتماعی در کسبوکارهای کوچک و متوسط چنان نمود پیدا کرده است که گاه، بقا یا زوال کسبوکار به توجه آن در استفاده از فناوریهای روز و شبکههای اجتماعی و تأثیر آن در بازاریابی و فروش آنها بستگی دارد. پژوهش حاضر نیز به دنبال آن است تا از منظر جایگاه کسبوکارهای خانگی به بسط دانش نظری و عملی این حوزه در استفاده از فناوری و به طور اخص، رسانههای اجتماعی بپردازد. روش پژوهش از نظر هدف کاربردی و از منظر پژوهشی، اسنادی-فراترکیب است. با استفاده از روش فراترکیب، 416 مقاله و پژوهش مرتبط در سالهای 2006 تا 2021 از پایگاههای علمی وب آف ساینس و اسکوپوس فراخوانی شدهاند که پس از غربالگری، 34 مقاله نهایی مبنای استخراج یافتهها قرار گرفت. در روش فراترکیب سه سازه محیطهای اصلی، جهتگیریهای تعاملی لازم و مهمترین ذینفعان به همراه 11 مفهوم شناسایی شد. نتایج بر اساس نظر متخصصان با شاخص کاپای 693/0 مورد تایید قرار گرفت. نتایج این پژوهش میتواند به عنوان نقشه راهی برای سیاستگذاران و سرمایهگذاران علاقمند در این حوزه تلقی گردد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
رسانه اجتماعی،فراترکیب،فناوری اطلاعات،کسبوکار خانگی،
عنوان انگلیسی
Providing a Framework for Measuring the Role of Social Media in Home-based Businesses based on a Meta-Systematic Method
چکیده انگلیسی مقاله
The significant tool of social media in small-and-medium sized businesses (SMEs) has reached such a dimension that the survival or collapse of a business occasionally depends on the use of modern technologies and social media and their impact on the marketing services and figures of sales. This research is aimed at expanding the scope of theoretical and practical knowledge in the area of Home-based businesses by applying the technology and, in particular, the social media.The research method is considered applied in terms of the purpose in which a meta-synthetic approach based on documents has been used. Further, in this study, 416 articles in the related research areas has been selected from the Web of Science (WOS) and Scopus Scientific Database where, upon the screening process, 34 articles has finally been chosen to extract the findings. By using the meta-synthesis method, the three constructs (components) of the main environments, interactive orientations and key stakeholders accompanied by 11 concepts have been identified. The findings based on the expert's opinions, have been confirmed by the Kappa Indicator of 0.693 and may be used as a roadmap for the keen policymakers and investors in this field.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
رسانه اجتماعی,فراترکیب,فناوری اطلاعات,کسبوکار خانگی
نویسندگان مقاله
حسین خنیفر |
گروه مدیریت بازرگانی و کسب و کار، دانشکده مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی، دانشگاه تهران، قم، ایران
آصف کریمی |
گروه مدیریت بازرگانی و کسب و کار، دانشکده مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی، دانشگاه تهران، قم، ایران
علی زین ساز |
گروه مدیریت بازرگانی و کسب وکار، دانشکده مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی، دانشگاه تهران،قم، ایران.
علی مبینی دهکردی |
گروه کارآفرینی فناورانه، دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
https://jed.ut.ac.ir/article_90311_edf33de5d9567ce4109da08e098b4227.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات