این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
توسعه کارآفرینی
، جلد ۱۵، شماره ۲، صفحات ۳۸۳-۴۰۰
عنوان فارسی
شناسایی چالش کلیدی موثر بر کاهش انگیزه کارآفرینان اجتماعی و بررسی نقش رهبری بر خود
چکیده فارسی مقاله
در این تحقیق ابتدا اصلی ترین چالشی که کارآفرینان اجتماعی در ایران با آن مواجه می شوند و سبب کاهش انگیزه آنها می شود بررسی می شود. سپس با استفاده از استراتژیهای رهبری بر خود به این سوال پاسخ می دهیم که چگونه این اقدامات به کارآفرینان اجتماعی کمک می کند تا انگیزه های لازم برای مواجهه با این چالش را کسب کنند. به علاوه، در صورتی که دچار کاهش انگیزه شوند، چگونه عوامل بیرونی به آنها کمک می کند . با توجه به هدف و ماهیت اکتشافی پژوهش، از روش تحقیق کیفی و مطالعه چندموردی استفاده شده است. در پاسخ به سوال اول با 5 نفر و در پاسخ به سوالات دوم و سوم با 14 نفر از کارآفرینان اجتماعی مصاحبههای نیمه ساختاریافته انجام شد. یافته ها با استفاده از روش تحلیل مقوله، کدگذاری و دسته بندی شدند. نتایج نشان می دهد که یکی از اصلی ترین چالش های مورد بررسی، عدم درک مناسب ارزشمندی فعالیت هایشان توسط دیگران است. همچنین بکارگیری راهبردهای متنوعی از رهبری بر خود، وجود حمایت عوامل بیرونی و همچنین دیدگاه منحصر به فرد این کارآفرینان در حل مشکلات اجتماعی برای غلبه بر این چالش مفید هستند. به طور خاص شواهدی برای استفاده از راهبردهایی نظیر مرور و یادآوری اهداف اجتماعی و تمرکز ذهنی بر روی حال خوب عمده افراد در سازمان اجتماعی شناسایی شدند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
چالش&،amp lrm،های کارآفرینی اجتماعی،رهبری بر خود،کارآفرینی اجتماعی،
عنوان انگلیسی
Identifying the key challenge in reducing social entrepreneurs’ motivation and investigating the role of self-leadership
چکیده انگلیسی مقاله
In this research, we first explore the key challenge that reduces the motivation of social entrepreneurs in Iran. We then investigate how self-leadership strategies can help social entrepreneurs to tackle this challenge when they become demotivated. In addition, we examine other factors that can motivate social entrepreneurs to continue the challenging path of social entrepreneurship. Due to the exploratory nature of the study, a qualitative multiple case study has been employed and semi-structured interviews were conducted with 5 social entrepreneurs to answer the first research question and 14 interviews were carried out with social entrepreneurs to answer the second and third research questions. By employing thematic analysis, interviews were coded. Our findings revealed that a key challenge that social entrepreneurs face is a lack of understanding of the importance of their activities. We also found that they can overcome this challenge by employing self-leadership strategies, benefiting from external support, and relying on their unique approach to solving social problems. Reviewing social goals and focusing on the positive emotions of individuals were identified as self-leadership strategies. using
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
چالش&,amp lrm,های کارآفرینی اجتماعی,رهبری بر خود,کارآفرینی اجتماعی
نویسندگان مقاله
فرزانه نیک |
فارغ التحصیل دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف
سید بابک علوی |
دانشیار، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه صنعتی شریف، تهران، ایران
میثاق تصوری |
استادیار، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه صنعتی شریف، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
https://jed.ut.ac.ir/article_87427_53f5b1d91196103c0dbdcae7e2ca62dc.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات