این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
توسعه کارآفرینی، جلد ۱۴، شماره ۴، صفحات ۵۶۱-۵۷۹

عنوان فارسی کاربران کارآفرین: انگیزه های کارآفرینانه، سرمایه انسانی و اجتماعی (مطالعه موردی: کیک استارتر )
چکیده فارسی مقاله هدف از انجام این پژوهش، شناسایی نقش شبکه‌های اجتماعی، سرمایه‌های انسانی و انگیزه‌ها و عوامل مرتبط با آن در کشف و بهره‌برداری از فرصت توسط کاربران محصول می‌باشد. این پژوهش ازنظر ماهیت اکتشافی، ازنظر روش کیفی-نتنوگرافی و از نظر هدف در دسته تحقیقات کاربردی قرار می‌گیرد. جامعه آماری پژوهش کاربران کارآفرین در بستر تأمین مالی جمعی کیک استارتر در بازه زمانی زمستان 1398 و بهار 1399 تشکیل داده اندکه محصولی را برای استفاده و منفعت شخصی خود توسعه داده‌اند. نمونه‌های پژوهش با استفاده از نمونه‌گیری نظری انتخاب شدند. برای گردآوری داده‌ها از مشاهدات و مصاحبه‌های نیمه ساختاریافته از میان 21 نفر از کاربران کارآفرین حاضر در بستر تأمین مالی جمعی کیک استارتر استفاده شده است. تحلیل و کدگذاری داده‌ها به شناسایی 14 مؤلفه مرتبط با انگیزه، شبکه اجتماعی سرمایه انسانی انجامید که در اقدام کارآفرینانه کاربران نقش دارند. این مؤلفه‌ها عبارت‌اند از اشتیاق ابداعی، اشتیاق اجتماعی، انگیزه مالی، انگیزه بهره‌گیری محصول، انگیزه شناختگی، استقلال کاری، خودکارآمدی کارآفرینانه، عدم رضایت از محصول، تجربه‌ی استفاده، تجربه‌ی کارآفرینی والدین، دانش ناشی از تحصیلات، دانش نسبت به مشکلات محصول، کاربران شبکه اجتماعی، مشتریان، دوستان صمیمی و خانواده.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله پیوند فرد فرصت،کارآفرینی کاربر محور،اشتیاق کارآفرینانه،سرمایه اجتماعی،سرمایه انسانی،

عنوان انگلیسی USER ENTREPRENEURS: MOTIVES, SOCIAL AND HUMAN CAPITAL (CASE STUDY: KICKSTARTER)
چکیده انگلیسی مقاله .هدف از انجام این پژوهش، شناسایی نقش شبکه های اجتماعی، سرمایه های انسانی و انگیزها و عوامل مرتبط با آن در کشف و بهره برداری از فرصت توسط کاربران محصول می باشد. این پژوهش ازنظرماهیت اکتشافی، ازنظرروش کیفی–نتنوگرافی وازنظرهدف دردسته تحقیقات کاربردی قرارمی گیرد.جامعه آماری پژوهش کارآفرینان کاربرمحوردر بستر تامین مالی جمعی کیک استارتر هستند که محصولی را برای استفاده و منفعت شخصی خود توسعه داده اند. نمونه های پژوهش با استفاده از نمونه گیری نظری انتخاب شدند. برای گردآوری داده ها از مشاهدات و مصاحبه های نیمه ساختاریافته از میان 21 نفرکارآفرین کاربر محور حاضر در بستر تامین مالی جمعی کیک استارتر استفاده شده است. تحلیل و کدگذاری داده ها به شناسایی 14 مولفه مرتبط با انگیزه، شبکه اجتماعی وسرمایه انسانی انجامید که در اقدام کارآفرینانه کابران نقش دارند. این مولفه ها عبارتند از اشتیاق ابداعی، اشتیاق اجتماعی، انگیزه مالی، انگیزه بهره گیری محصول، انگیزه شناختگی، استقلال کاری، خودکارمدی کارآفرینانه، عدم رضایت از محصول، تجربه ی استفاده، تجربه ی کارآفرینی والدین، دانش ناشی از تحصیلات، دانش نسبت به مشکلات محصول، کاربران شبکه اجتماعی، مشتریان، دوستان صمیمی و خانواده.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله پیوند فرد فرصت,کارآفرینی کاربر محور,اشتیاق کارآفرینانه,سرمایه اجتماعی,سرمایه انسانی

نویسندگان مقاله هومن اهوری |
گروه مدیریت بازرگانی پردیس البرز دانشگاه تهران

علی دیواندری |
استاد دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران

محمد رحیم اسفیدانی |
استادیار دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران

امیر اخلاصی |
استادیارمدعو دانشکده مدیریت و اقتصاد ، دانشگاه صنعتی شریف استادیار مدعو دانشگاه روتلینگن آلمان


نشانی اینترنتی https://jed.ut.ac.ir/article_86019_b97ad4ec6f677230cdccaa7891999c7c.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات