این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
توسعه کارآفرینی، جلد ۱۳، شماره ۴، صفحات ۵۰۱-۵۲۰

عنوان فارسی طراحی مدل ارزش آفرینی هویت برند خدماتی با رویکرد کارآفرینی در شرکت های آموزشی
چکیده فارسی مقاله هدف از پژوهش حاضر، ارائه الگوی ارزش‌آفرینی هویت برند خدماتی با رویکرد کارآفرینی در شرکت‌های آموزشی شهر تهران است تا از این راه بتوان نیازهای رو به رشد زمینه برندسازی در فضای آموزشی را پوشش داد. روش این پژوهش برحسب هدف بنیادی و گردآوری داده ها، کیفی – داده بنیاد (سیستماتیک) است. داده ها از طریق مصاحبه های نیمه ساختار یافته با‌ سیزده نفر از خبرگان در مؤسسات آموزشی، براساس روش نمونه‌گیری هدفمند و تا سرحد اشباع اطلاعات مورد نیاز و کفایت نظری صورت گرفته است. کدهای به ‌دست ‌آمده در بخش‌های مختلف، تجزیه‌ و تحلیل ‌ و پس از انجام مراحل سه‌گانه کدگذاری باز، محوری و انتخابی، الگوی نهایی از مجموع مقوله محوری، شرایط علی، زمینه‌ای، مداخله‌گر، راهبردها و درنهایت، پیامدهای مالی و اجتماعی تشکیل ‌شده است. هر کدام از این شرایط و عوامل تشکیل‌دهنده الگو، دارای متغیرها و مقوله‌هایی هستند که توجه به آن‌ها تحقق هدف نهایی برند‌سازی را موجب می‌شود. طراحی الگوی ارزش‌آفرینی هویت برند خدماتی با رویکرد کارآفرینی علاوه بر اینکه به آموزشگاه‌ها و مربیان در تدوین برنامه‌ها و طرح درس‌های مبتنی بر کارآفرینی کمک می‌کند، امکان ارائه آموزش تخصصی شغلی به افراد را نیز فراهم می‌نماید. همچنین در راستای کاهش چالش‌های مرتبط با ایجاد شغل و تربیت افراد ماهر به عنوان بازویی کمکی برای جامعه به شمار می‌رود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله ارزش آفرینی،تئوری داده بنیاد،هویت برند،برند خدماتی،کارآفرینی،

عنوان انگلیسی Designing a value creation model of service brand identity with an entrepreneurial approach in educational companies
چکیده انگلیسی مقاله In today's world where entrepreneurship is synonymous with value creation, the focus on the concept of value and value creation helps businesses to be able to adopt the right strategies to compete and survive in the new competitive environment. In this regard, the purpose of this study is to provide a value creation model of service brand identity with an entrepreneurial approach in educational companies in Tehran so that it can cover the growing needs of branding in the educational space. The statistical population of the study is 13 experts in educational institutions who were examined based on the method of targeted sampling and up to the saturation limit of the required information and theoretical adequacy with the qualitative method of data foundation theory. After conducting semi-structured interviews and collecting information, the codes obtained in different sections were analyzed, and after performing the three steps of open, central and selective coding of the final model of the total pivotal category, causal conditions, background, interventions, strategies, and ultimately, financial and social consequences. Each of these conditions and the factors that make up the model have variables and categories that pay attention to the realization of the ultimate goal of branding.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله ارزش آفرینی,تئوری داده بنیاد,هویت برند,برند خدماتی,کارآفرینی

نویسندگان مقاله زهراسادات منتظری |
دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی،گروه مدیریت و بازرگانی ،واحد تهران جنوب،دانشگاه آزاد اسلامی

رضا آقاموسی |
دکتری مدیریت بازرگانی ، عضو هیئت علمی گروه مدیریت و بازرگانی ،واحد تهران جنوب،دانشگاه آزاد اسلامی،تهران

عبدا... نعامی |
دکتری مدیریت بازرگانی ، عضو هیئت علمی گروه مدیریت و بازرگانی ،واحد تهران جنوب،دانشگاه آزاد اسلامی

عادل فاطمی |
استادیار گروه آمار، واحد سنندج، دانشگاه آزاد اسلامی، سنندج، ایران


نشانی اینترنتی https://jed.ut.ac.ir/article_80503_9915f66e408679fdee5426fe4668fb8a.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات