این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
توسعه کارآفرینی
، جلد ۱۳، شماره ۴، صفحات ۵۴۱-۵۶۰
عنوان فارسی
طراحی شبکه ایجاد ارزش مشترک مبتنی بر نوآوری در اکوسیستم کارآفرینی فناوری
چکیده فارسی مقاله
اغلب کارآفرینان برای توسعه کارآفرینی و ایجاد ارزش، چند گام مهم از جمله کشف و ارزیابی فرصتها، پیشبینی درآمد و سرمایه مورد نیاز را در نظر میگیرند، اما بسته به نوع فرصت و ارزش مورد انتظار این مراحل میتوانند بسیار پیچیده و همراه با عدم قطعیت باشد. هدف پژوهش حاضر، ارائه یک الگوی فراگیر و کارآمد برای توسعه فرایند کارآفرینی است که منجر به ایجاد ارزش برای همه بازیگران اکوسیستم کارآفرینی شود. این پژوهش از نظر هدف در گروه تحقیقات توسعهای با رویکرد آمیخته متوالی و از نظر گردآوری داده، تحقیق فراترکیب در بخش کیفی و تحقیق پیمایشی در بخش کمی میباشد. در بخش کیفی با استفاده از تحلیل فراترکیب و تحلیل تم، مراحل و فعالیتهای موثر در فرایند کارآفرینی مورد شناسایی قرار گرفت. یافته این بخش، الگوی اولیه پژوهش شامل 60 تم و 12 مقوله میباشد در بخش کمی برای تعیین روابط متغیرهای مدل، از معادلات ساختاری و تحلیل عاملی تأییدی استفاده شده است؛ با توجه به روش گردآوری داده پیمابشی، دادههای تحلیل از طریق پرسشنامه و نظرات 180 نفر از مدیران و کارشناسان پارک فناوری سجاد تهیه شد. همچنین با استفاده از مدلسازی ساختاری الگوی پژوهش سطحبندی شد. نهایتا متغیرهای الگو از طریق فرایند تحلیل شبکه مورد ارزیابی قرار گرفت و ضریب اهمیت آنها در ایجاد ارزش در اکوسیستم کارآفرینی یا شبکه ارزش محاسبه شد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
&،quot،فرایند کارآفرینی&،quot،،&،quot،اکوسیستم کارآفرینی&،quot،،&،quot،فرایند نوآوری&،quot،،&،quot،تولید محصول جدیدNPD&،quot،،&،quot،ایجاد ارزش مشترک&،quot،،
عنوان انگلیسی
Designing the Value Co-Creation Network based on Innovation in Technology Entrepreneurship Ecosystem
چکیده انگلیسی مقاله
Most entrepreneurs consider several important steps to develop entrepreneurship and value creation, including discovering and evaluating opportunities, anticipating the required capital and income But depending on type and value of opportunity the expectation of these steps can be complex, and uncertain. The aim of this study is to provide a comprehensive and efficient model for the development of the entrepreneurial process that will create value for all actors in the entrepreneurial ecosystem. For this purpose, using meta-analysis and theme analysis, the effective steps and activities in the entrepreneurial process were identified. The output of this systematic analysis is 60 themes and 12 categories, based on which the initial model of research was drawn at the level of entrepreneurship steps and activities. To determine the relationships of the model variables structural equations and confirmatory factor analysis were used ; Analysis data were prepared based on a questionnaire with 60 items and were prepared by 180 managers and experts of Sajjad Park (Tehran and Mashhad).In the next step, the research model was extracted using interpretive structural modeling (ISM). Finally, the model variables were evaluated through analytical network analysis process ANP and their importance coefficient in value creation in the entrepreneurial ecosystem or value network was calculated.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
&,quot,فرایند کارآفرینی&,quot,,&,quot,اکوسیستم کارآفرینی&,quot,,&,quot,فرایند نوآوری&,quot,,&,quot,تولید محصول جدیدNPD&,quot,,&,quot,ایجاد ارزش مشترک&,quot
نویسندگان مقاله
منیژه حقیقی نسب |
گروه مدیریت، دانشکده علوم اجتماعی و اقتصادی، دانشگاه الزهرا، تهران، ایران
محسن پازری |
مشاور حقوق و مقررات ارتباطات و فناوری اطلاعات- پژوهشکده سیاست پژوهی و مدیریت راهبردی - پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات
جمشید عدالتیان شهریاری |
استادیار دانشکده مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی
نشانی اینترنتی
https://jed.ut.ac.ir/article_80504_d96d4926f077166307c9bf4041c4f284.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات