این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 7 دی 1404
توسعه کارآفرینی
، جلد ۱۳، شماره ۴، صفحات ۵۶۱-۵۸۰
عنوان فارسی
شناسایی چالش های شکل گیری شرکت های نوپای رسانه ای در ایران
چکیده فارسی مقاله
شرکتهای نوپا رسانهای نقش پررنگی در توسعه اقتصاد دانشبنیان داشته و منشاء تحولات اجتماعی متعددی میگردند. این شرکتهای نوپا در حوزه کارآفرینی رسانهای مورد بررسی قرار گرفته و ابعاد مختلف آنها در این قلمرو موشکافی میشود. این تحقیق سعی دارد تا با بررسی چالشهای شکلگیری این دسته از شرکتهای نوپا بپردازد. طرح این تحقیق کیفی-مطالعه موردی چندگانه- بوده و از نظر هدف روش پژوهش بنیادی است. از این رو، با 11 نفر از موسسین 5 شرکت نوپای رسانهای مصاحبههای نیمهساختاریافتهای انجام شده است. از روش کدگذاری دو مرحله ای برای تجزیهوتحلیل یافته های مصاحبهها استفاده گردیده است. یافته های این تحقیق از وجود شش دسته چالش کلیدی از جمله چالشهای حقوقی و قانونی، چالشهای زیرساختی، چالشهای سرمایه انسانی، چالشهای تامین مالی، چالشهای مرتبط با اعتبار رسانهای و چالشهای محتوایی در خصوص شکل گیری شرکتهای نوپای رسانهای حکایت دارد. بر اساس یافته های این تحقیق، چالشهای محتوایی بعنوان یکی از مهم ترین چالشهای دارای اهمیت در شکل گیری استارت آپ های به شمار می آیند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
چالش،رسانه،شرکت های نوپا،شکل گیری،کارآفرینی رسانهای،
عنوان انگلیسی
Identification of the Challenges of Media Startup Creation in Iran
چکیده انگلیسی مقاله
Media startups play an important role in developing knowledge based economy, and are becoming a source of numerous social changes. These media startups and their specific aspects and characteristics are scrutinized in the realm of media entrepreneurship. This research attempts to investigate the challenges of media startup creation. A qualitative research design –multiple case study- is used. This research is an applied research in terms of goal. Eleven co-founders of five media startups are interviewed using a semi structured interview protocol. The authors used two-step coding in order to analyze the statements an outputs of the interview sessions. Findings revealed that there are six categories of challenges of media startup creation, which are: legal challenges, infrastructural challenges, human capital challenges, funding challenges, media credibility challenges, and content related challenges. Based on our findings, the content related challenges are among the most important challenges faced by media startups in their creation stage.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
چالش,رسانه,شرکت های نوپا,شکل گیری,کارآفرینی رسانهای
نویسندگان مقاله
آیدین سلام زاده |
استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران
مهدی تاج پور |
دانشجوی دکترای کارآفرینی سازمانی، دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
https://jed.ut.ac.ir/article_80507_5c205ca1742a7263e56abc4d275afdaf.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات