این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 7 دی 1404
توسعه کارآفرینی
، جلد ۱۳، شماره ۳، صفحات ۳۸۱-۴۰۰
عنوان فارسی
تحلیل تأثیر اعتیاد به بازیهای رایانهای بر خلاقیت و نیت کارآفرینی (موردمطالعه: بازی-بازهای منتخب شهر یزد)
چکیده فارسی مقاله
رشد و توسعه کارآفرینی و کسبوکارهای نوپا از الزامات توسعه اقتصادی است. راهاندازی استارتاپهای نوظهور به دست جوانان خلاق وکارآفرین، نقش آنها را در آیندهی اقتصادی کشورها تعیینکننده کرده است. در این بین محبوبیت بازیهای رایانهای سبب شده است حجم قابلتوجهی از زمان خود را به بازی کردن در ساعات متغیر روز اختصاص دهند. با توجه به ماهیت بازیها برآورد میشود تاثیر معنا داری برخلاقیت ونیت کارآفرینی داشته باشد. هدف ازانجام پژوهش حاضرتحلیل تأثیراعتیاد به بازیهای رایانهای بر خلاقیت و نیت کارآفرینی است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی ورویکرد توصیفی- پیمایشی دارد. جامعهی آماری مورد مطالعه410 نفر از بازیبازهای (گیمرها[1]) شهر یزد در بازهی سنی 18-25 سال میباشد؛ به منظور جمعآوری اطلاعات از پرسشنامه با طیف لیکرت پنجتایی استفاده شده است. یافتههای پژوهش نشان داد میان علاقه افراطی بازی بازها به بازیهای رایانهای و ظهور خلاقیت و نیت کارآفرینی ارتباط معناداری وجود ندارد. همچنین ارجحیت بازیها و ناتوانی در مدیریت زمان از مؤلفههای اصلی نشاندهندهی اعتیاد به بازیهای رایانهای و نظاممندی، متعهد بودن در انجام کارها از نشانههای بارز بازیبازهای خلاق و ریسکپذیر است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
اعتیاد،بازیبازها،بازیهای رایانهای،خلاقیت،نیت کارآفرینی،
عنوان انگلیسی
Analyzing the effect of computer game addiction on creativity and entrepreneurial intention (Case study: Selected gamers in Yazd)
چکیده انگلیسی مقاله
The growth and development of entrepreneurship and startups are one of the requirements of economic development. Launching emerging startups by creative and entrepreneurial youth determines their role in the economic future of countries. Meanwhile, the popularity of computer games has led many young people to devote a significant portion of their time to this activity in variable hours of the day. Considering the nature of games, it is estimated that their role in creativity and entrepreneurial intention is significant. The purpose of this study is to analyze the effect of computer game addiction on creativity and entrepreneurial intentions. This research has an applied purpose and descriptive-survey approach. The statistical population of the study is 410 gamers in Yazd in the age range of 25-18 years. In order to collect information, a questionnaire with a five-point Likert scale was used. Findings show that there is no significant relationship between gamers' extreme interest in computer games with the emergence of creativity and entrepreneurial intentions. Studies have also shown that the preference of games and failure to time management are the main components of computer game addiction, and systematicity and commitment to work are apparent signs of creative and risky games.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
اعتیاد,بازیبازها,بازیهای رایانهای,خلاقیت,نیت کارآفرینی
نویسندگان مقاله
حامد فلاح تفتی |
استادیار گروه مدیریت، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه علم و هنر
فاطمه منتظری سانیج |
دانشآموخته کارشناسی ارشد مهندسی فناوری اطلاعات دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه علم و هنر
مینا رضائی |
دانشآموخته کارشناسی ارشد مهندسی فناوری اطلاعات دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه علم و هنر، یزد، ایران
نشانی اینترنتی
https://jed.ut.ac.ir/article_78919_29131351e1401385d683e95696e8a1cd.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات