این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 29 آذر 1404
دانش حسابداری مالی
، جلد ۸، شماره ۱، صفحات ۱-۲۷
عنوان فارسی
تحلیل محتوای اطلاعاتی احساس گزارشهای فعالیت هیئتمدیره با استفاده از روش مجموعه لغات
چکیده فارسی مقاله
هدف: هدف این پژوهش بررسی محتوای اطلاعاتی احساس گزارشهای فعالیت هیئتمدیره و مقایسه قدرت توضیحدهندگی روشهای مختلف اندازهگیری احساس است.روش: احساس گزارشهای فعالیت هیئتمدیره با استفاده از یک مجموعهلغت عمومی و یک مجموعهلغت تخصصی، همچنین با دو روش وزندهی ساده و وزندهی مرکب اندازهگیری شده است. دوره زمانی پژوهش سالهای 1388 تا سال 1396 بوده و برای آزمون فرضیههای پژوهش از رگرسیون حداقل مربعات معمولی و آزمون ونگ استفاده شده است.یافتهها: احساس گزارشهای فعالیت هیئتمدیره بر بازده غیرعادی شرکتها در بازه زمانی نزدیک به اعلام گزارش تأثیر مستقیم داشته و استفاده از مجموعهلغات تخصصی و روش وزندهی مرکب، لزوماً باعث افزایش قدرت توضیحدهندگی احساس نمیشود.نتیجهگیری: احساس گزارشهای فعالیت هیئتمدیره دارای محتوای اطلاعاتی است و بازار نسبت به آن واکنش نشان میدهد؛ همچنین استفاده از روشهای مختلف اندازهگیری احساس باعث تغییر نتایج پژوهش نمیشود.دانشافزایی: فراهم آوردن شواهدی در رابطه با واکنش بازار نسبت به احساس گزارشهای فعالیت هیئتمدیره، ایجاد یک مجموعهلغت تخصصی برای اندازهگیری احساس در زبان فارسی و همچنین مقایسه روشهای وزندهی متداول، مهمترین دانشافزاییهای پژوهش حاضر میباشند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
احساس، روش مجموعهلغات، روشهای وزندهی به لغات، محتوای اطلاعاتی،
عنوان انگلیسی
Analyzing the Information Content of Sentiment in the Board's Activity Reports: Bag of Words Method
چکیده انگلیسی مقاله
Purpose: The purpose of this study is to analyze the information content of sentiment (tone) in the board's activity reports and compare explanatory power of different methods of measuring sentiment. Method: The sentiment was measured by general word list and domain-specific word list with equal weighting and wf-idf weighing method. The sample of this study consists of 512 firm-years from 2009 to 2018. Panel data method and Vuong test were used to test hypothesis. Results: The results show that the market reacts to the sentiment of board's activity reports in the short-window of announcement date anduse of domain-specific word list and the wf-idf weighting method for measuring the sentiment did not increase the explanatory power of the models used to analyze the information content of sentiment. Conclusion: sentiment of board's activity reports have information content and use of different weighting methods does not change the results of the study. Contribution:Providing evidence about market reactions to the sentiment of board's activity reports, creating domain-specific word list to measure sentiment in Persian language, as well as comparing prevalent weighting methods, are the main contribution of this study.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
احساس, روش مجموعهلغات, روشهای وزندهی به لغات, محتوای اطلاعاتی
نویسندگان مقاله
مولود پله |
گروه حسابداری، دانشکده اقتصاد و علوم اداری، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران
ناصر ایزدی نیا |
گروه حسابداری، دانشکده اقتصاد و علوم اداری، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران
هادی امیری |
گروه اقتصاد، دانشکده علوم اداری و اقتصاد، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران
نشانی اینترنتی
https://jfak.journals.ikiu.ac.ir/article_2372_758d1ef3469ac76754c6ea5a3df739f4.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات