این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
دانش کشاورزی و تولید پایدار
، جلد ۳۲، شماره ۴، صفحات ۳۱۷-۳۳۵
عنوان فارسی
طراحی مدل بازاریابی پایدار در جهت توسعه کشاورزی پایدار کشور با روش کیفی
چکیده فارسی مقاله
اهداف: پژوهش حاضر با هدف طراحی طراحی مدل بازاریابی پایدار در جهت توسعه کشاورزی پایدار کشور با روش داده بنیاد انجام گرفت. مواد و روشها: در این تحقیق از روش تحقیق کیفی استفاده شده است که ترکیبی از روش داده بنیاد و دلفی میباشد، در ابتدا با استفاده از روش سه مرحلهای داده بنیاد استفاده شده است. برای بررسی این هدف، برای مصاحبه از خبرگان وزرات جهادکشاورزی در بخش صادرات محصولات کشاورزی به تعداد 15 نفر به روش نمونهگیری گلوله برفی انتخاب گردید و با مصاحبه عمیق به جمع آوری اطلاعات پرداخته شد. در ادامه بعد از شناسایی و دسته بندی عوامل، جهت سنجش اعتبار مدل و متغیرها از روش دلفی استفاده شد، جامعه پژوهش حاضر کلیه متخصصان یا خبرگان اقتصادکشاورزی به تعداد هشت نفر بودند، که درباره تجارت محصولات کشاورزی صاحب نظر هستند. یافتهها: برای تجزیه و تحلیل ، روش داده بنیاد مورد استفاده قرار گرفت. ابتدا به کدگذاری اولیه پرداخته شد و 84 کد شناسایی شد سپس در مرحله دوم 32 مفهوم دسته بندی شد و نهایتا مفاهیم شناخته شده در پنج مقوله دسته بندی شد. نتایج دلفی در دو مرحله مورد بررسی قرار گرفت و با حذف و اضافه کردن مفاهیم نهایتا 32 نهایی شناسایی شد.تیجهگیری: بنابراین نتایج نشان می هد که،مدل ارائه شده شامل عوامل اقتصادی، عوامل اجتماعی، عوامل بازاریابی، عوامل زیست محیطی و عوامل مرتبط با مصرف کننده بودند و جوانب مختلف را مدنظر قرار دادند
کلیدواژههای فارسی مقاله
بازاریابی پایدار، طراحی مدل، محصولات کشاورزی، روش داده بنیاد، روش دلفی،
عنوان انگلیسی
Designing a sustainable marketing model for the development of sustainable agriculture in the country using the Qualitative method
چکیده انگلیسی مقاله
Objectives: The present study was conducted with the aim of designing a sustainable marketing model for the development of sustainable agriculture in the country using the data method of the foundation.Materials and Methods: In this research, a qualitative research method has been used, which is a combination of the foundation data method and Delphi. . To investigate this goal, 15 people were selected by snowball sampling method for interviewing experts from the Ministry of Jihad-e-Agriculture in the export of agricultural products, and information was collected through in-depth interviews. Then, after identifying and categorizing the factors, the Delphi method was used to measure the validity of the model and variables.Results: Foundation data method was used for analysis. First, the initial coding was done and 84 codes were identified, and in the next stage, by applying changes (merging and deleting), then in the second stage, 32 concepts were categorized, and finally the known concepts were classified into five categories. Delphi results were examined in two stages and by removing and adding concepts, 32 were identified.Conclusion: Therefore, the results show that the proposed model included economic factors, social factors, marketing factors, environmental factors and consumer-related factors and considered different aspects and in each of the identified components to the subcomponent. They also noted that in order to better implement sustainability in marketing, it is recommended to pay attention.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
بازاریابی پایدار, طراحی مدل, محصولات کشاورزی, روش داده بنیاد, روش دلفی
نویسندگان مقاله
شهروز خرمی |
اقتصادکشاورزی-پردیش کشاورزی و منابع طبیعی کرج-دانشگاه تهران-کرج
حسین راحلی |
گروه ترویج و توسعه کشاورزی - دانشکده کشاورزی - دانشگاه تبریز
سپیده نیک روش |
دکترای اقتصاد کشاورزی- کارشناس تنظیم بازار در وزارت
علیرضا عبدپور |
دانشیار رشته مدیریت کشاورزی- دانشگاه محقق اردبیلی
نشانی اینترنتی
https://sustainagriculture.tabrizu.ac.ir/article_15861_73b612756f62a1e7a522ae0b54f11cb1.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات