این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
دانشنامه حقوق اقتصادی
، جلد ۲۸، شماره ۱۹، صفحات ۱۶۰-۱۸۵
عنوان فارسی
اثربخشی سازوکارهای قانونی توسعه کارآفرینی بر حمایت از حقوق مصرف کننده
چکیده فارسی مقاله
دانش حقوق با علم اقتصاد پیوند ناگسستنی دارد. در ایجاد تعادل در روابط اجتماعی این دو علم همواره به یکدیگر نیازمند و مرتبط هستند. کارآفرینی از مهمترین مباحث مطروحه در علم اقتصاد است و تحقیقات نشان داده است که رشد اقتصادی با سطح فعالیتهای خلاقانه همبستگی مثبت دارد. به عقیده شومپیتر، کارآفرینی موتور محرک توسعه است. هدف کارآفرینی، بهبود کیفیت زندگی افراد و نیل به رفاه است. مصرفکنندگان مهمترین گروه هدف برای تحقق این هدف هستند. اعمال معافیت های مالیاتی، تسهیل عملیات تجاری مقدماتی، حمایت از مالکیت معنوی و رفع موانع تولید با قاعدهگذاری در جهت توسعه کارآفرینی، حمایت از حقوق مصرفکنندگان از جمله حق انتخاب، حق برخورداری از کالای سالم و ایمن و حمایت دولت را فراهم می آرود. این پژوهش با روش توصیفی-تحلیلی و با استفاده از منابع کتابخانهای به تبیین این موضوع پرداخته است که قاعده گذاری مناسب در جهت توسعه کارآفرینی به افزایش رفاه مصرفکنندگان و حمایت از حقوق طرف ضعیف رابطه، کمک شایانی می نماید.
کلیدواژههای فارسی مقاله
اسرار تجاری، حق انتخاب، کارآفرینی، مصرف کننده، معافیت مالیاتی (JEL k&،amp m)،
عنوان انگلیسی
The effectiveness of legal mechanisms for entrepreneurship development on consumer protection
چکیده انگلیسی مقاله
Abstract law knowledge is inextricably linked to economics. In balancing social relations, these two sciences are always needed and related to each other. Entrepreneurship is one of the most important topics in economics. And research has shown that economic growth is positively correlated with the level of creative activity. According to Schumpeter, entrepreneurship is the engine of development. The goal of entrepreneurship is to improve the quality of life of people and achieve prosperity. Consumers are the most important target group to achieve this goal. Provides tax exemptions, facilitates basic business operations, protects intellectual property and remove barriers to production by regulating entrepreneurship development, protects consumer rights, including the right to choose, enjoy the right to safe and sound goods, and provides government support. This research has used descriptive-analytical method and using library resources to explain the issue that proper regulation in order to develop entrepreneurship helps to increase consumer welfare and protect the rights of the weak party.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
اسرار تجاری, حق انتخاب, کارآفرینی, مصرف کننده, معافیت مالیاتی (JEL k&,amp m)
نویسندگان مقاله
فضه سلیمی |
استادیار گروه حقوق، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه بجنورد، بجنورد، ایران
نشانی اینترنتی
https://lawecon.um.ac.ir/article_41774_f514af8850fbd9419fe8e8c9d51eb496.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات