این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
روانشناسی سلامت، جلد ۹، شماره ۳۴، صفحات ۷-۲۴

عنوان فارسی فراتحلیل عوامل گرایش زنان ایرانی به عمل های جراحی زیبایی
چکیده فارسی مقاله مقدمه: هدفپژوهش حاضر فراتحلیل عوامل گرایش زنان ایرانی به عمل‌های جراحی زیبایی بود. روش: این مقاله با رویکرد فراتحلیل به بررسی مساله پرداخته است. جامعه تحقیق را 50 پژوهشی که در ارتباط با عوامل روان‌شناختی و اجتماعی مؤثر در گرایش زنان به جراحی زیبایی در سال‌های 86 تا 96 انجام‌شده تشکیل می‌دهد که از این میان 32 پژوهشی که دارای شرایطلازم از لحاظ اعتبار داده‌ها و روش پژوهش بودند توسط پنج داور به‌عنوان نمونه تحقیق انتخاب شدند. داده‌ها توسط نرم‌افزار فراتحلیل جامع (CMA3) مورد واکاوی قرار گرفتند. یافته‌ها: با توجه به نتایج بررسی تحقیق حاضر چهار متغیر هویت اجتماعی،مقبولیت اجتماعی،هوش هیجانی و خودکارآمدی عمومی بالاترین اندازه اثر را دارا بودند. نتیجه‌گیری: با توجه به نتایج تحقیق، هراندازه هویت اجتماعی، مقبولیت اجتماعی، هوش هیجانی و خودکارآمدی عمومیپایین‌تر باشد گرایش برای انجام عمل زیبایی بیشتر خواهد بود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله فراتحلیل، جراحی زیبایی، هویت اجتماعی، مقبولیت اجتماعی، هوش هیجانی،

عنوان انگلیسی Meta- Analysis of the Causes of Iranian Women’s Tendency to Cosmetic Surgery
چکیده انگلیسی مقاله Objective: The purpose of this study is to analyze the factors influencing Iranian womenIt was cosmetic surgery. Method: This article examines the problem with a meta-analytical approach.The participants of the study (N=50) were selected randomly to 32 participants as the required qualification and research study by five supervisors as a research sample, i.e. women tendency to social and psychological factors through 2007 to 2017,data were analyzed by (CMA3). Findings: Based on the findings, four variables: social identity, social acceptability, emotional Intelligence and General Self _efficacy had most effect size on cosmetic surgery Among Iranian women. Conclusion: According to the results, the lower size of social identity, social acceptance, emotional Intelligence and General Self _efficacy, the more tendencies to cosmetic surgery.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله فراتحلیل, جراحی زیبایی, هویت اجتماعی, مقبولیت اجتماعی, هوش هیجانی

نویسندگان مقاله الهه پور کاوه دهکردی |
دانشجوی دکتری روانشناسی تربیتی واحد بابل، دانشگاه آزاد اسلامی، بابل، ایران

ارسلان خان محمدی اطاقسرا |
.استادیار گروه روانشناسی،واحد آیت الله آملی، دانشگاه آزاد اسلامی، آمل، ایران

علی اصغر عباسی اسفجیر |
دانشیار گروه علوم اجتماعی، واحد بابل، دانشگاه آزاد اسلامی، بابل، ایران


نشانی اینترنتی https://hpj.journals.pnu.ac.ir/article_6965_001801fd6d4841352c6a1effb8775c2e.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات