این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
سنجش از دور و Gis ایران، جلد ۱۳، شماره ۴، صفحات ۶۷-۸۸

عنوان فارسی تجاری‌سازی سنجش از دور در صنعت کشاورزی
چکیده فارسی مقاله سنجش از دور علم دریافت اطلاعات از سطح زمین، بدون تماس آشکار با اجزای مورد مطالعه است. تجاری‌‌سازی مجموعه فعالیت‌هایی است که نوآوری‌‌ها را به محصول یا خدماتی تبدیل می‌کند که از آن مزایای اقتصادی حاصل می‌شود. با توجه به کاربرد گسترده سنجش و اهمیت فراوان کاربرد آن در کشاورزی، اهمیت تجاری‌سازی این تکنولوژی در کشاورزی دارای اولویت است و در این پژوهش، بررسی شده است. جامعه هدف این پژوهش، شرکت‌های فعال و غیرفعال در این زمینه‌‌اند؛ به این دلیل که با استفاده از تجربیاتشان امکان فراهم‌آوردن زمینه مناسب به‌منظور پرورش تکنولوژی سنجش از دور به‌وجود آید. با این هدف، در این تحقیق، از روش مصاحبه عمیق برای گردآوری اطلاعات و از روش گلوله برفی برای نمونه‌گیری استفاده شده است. با استفاده از نمودار چرخه عمر محصول و تکنولوژی، چالش‌های تجاری‌سازی تکنولوژی و زیرساخت‌های مورد نیاز، المان‌های تجاری‌سازی، انواع نرم‌افزارهای کاربردی در صنعت کشاورزی دنیا، نمودار سرمایه‌گذاری در سنجش از دور و تحلیل ماندگاری سنجش از دور در کشاورزی، به‌منزله یک کسب‌وکار، بررسی موشکافانه شده است. در نتیجه، بهترین روش برای تجاری‌سازی محصول کاهشِ محدودیت‌ها برای شرکت‌های فعال، ایجاد زیرساخت‌های لازم، به‌ویژه داده‌های اولیه به‌موقع، و استقلال در بهره‌برداری از این تکنولوژی است تا امکان بهره‌گیری از انواع روش‌های تجاری برای کاربران فراهم آید.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله سنجش از دور، کشاورزی، تجاری‌سازی،

عنوان انگلیسی Commercialization o f Remote Sensing in Agriculture
چکیده انگلیسی مقاله Remote sensing is the science of obtaining information from the surface of the earth without explicitcontact with the components studied. Commercialization is a set of activities that converts aninnovation into a product or service that brings economic benefits. Given the widespread use formeasurement and the high importance of its application in agriculture, commercialization of thistechnology in agriculture has been a top priority and investigated in this study. The target populationof this research is active and passive companies in this field to use their experience to provide suitablefield for cultivation of remote sensing technology through in-depth interviewing and snowballsampling. The catch is used. In this research, using product and technology life cycle diagrams,examining the challenges of technology and infrastructure commercialization, commercializationelements, types of software used in the world agricultural industry, remote sensing investment chartsand analysis The viability of remote sensing in agriculture as a business has been scrutinized. As aresult, the best way to commercialize the product is to reduce constraints for active companies, buildthe necessary infrastructure, especially timely data, and be independent in deploying this technologyto allow users to use a variety of business methods. Provide.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله سنجش از دور, کشاورزی, تجاری‌سازی

نویسندگان مقاله منوچهر منطقی |
دکتری مدیریت سیستم‌ها، مدیر ستاد توسعة فنّاوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفتة معاونت علمی و فنّاوری ریاست جمهوری

یزدان رحمت آبادی |
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، گرایش بازاریابی


نشانی اینترنتی https://gisj.sbu.ac.ir/article_101654_1277320d21cf4bf7ec32afea3498e023.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات