این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
سیاستگذاری عمومی، جلد ۸، شماره ۲، صفحات ۱۳۳-۱۴۶

عنوان فارسی بررسی چشم‌انداز سیاستگذاری بازاریابی سیاسی در ایران
چکیده فارسی مقاله اگرچه قریب به پنج دهه از آغاز پژوهش‌های بازاریابی سیاسی در جهان و دو دهه در ایران می‌ گذرد لکن همواره مسیر پژوهش‌ ها نیاز به آسیب‌ شناسی دارد. بررسی‌ها نشان می‌دهد جایگاه علمی و عملی بازاریابی سیاسی در ایران، مطلوب نیست و برای اثربخشی بیشتر نیاز است تا ویژگی‌های آن‌ها به شیوه علمی احصا گردد. در همین راستا، مرور انتقادی پژوهش‌ های بازاریابی سیاسی در ایران، توصیه‌های سیاستی و پیشنهاداتی برای پژوهش‌ های آتی اهداف این مقاله را تشکیل می‌دهند. برای دستیابی بدین اهداف از روش مرور نظام‌ مند با رویکرد انتقادی استفاده شد تا ضمن توصیف ویژگی‌ های این پژوهش‌ ها، نتایج کاربردی آن برای سیاستگذاری‌ها به دست آیند. یافته‌ها نشان می‌ دهند که 4 محور قابل بهبود (شامل موضوعات محدود و پرتکرار، دیدگاه سطحی، عدم توجه به تحولات نظری و حضور کمرنگ پژوهشگران سایر رشته‌ ها) و 3 نقطه قوت (شامل مفاهیم نوظهور، نگرش راهبردی و فرآیندی، و مسئله‌ محوری و نگرش بومی) برای پژوهش‌های ایرانی بازاریابی سیاسی قابل بیان است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله بازاریابی سیاسی،ایران،مرور نظام‌مند،مکتب ابزارمحوری،انتخابات،

عنوان انگلیسی Political Marketing Policy Making Perspective in Iran
چکیده انگلیسی مقاله However almost five decades have passed from the beginning of political marketing research in the world &two decades in Iran, the path of research always needs to be reviewed pathologically. Surveys show that the scientific &practical position of political marketing in Iran is not desirable &it is essential to draw out its strengths &weaknesses scientifically for achieving more effectiveness. In this regard, summarization, critical review &providing suggestions for future research are the objectives of this article. To achieve those, a systematic literature review with a critical approach is implemented in order to prepare a description of Iranian political marketing research &also implications for further research. Results indicate that there are four improvable dimensions(including repetitive &limited subjects, a superficial perspective, carelessness about theoretical development &less research in other fields) &three strengths(including exploiting emerging concepts, a strategic &process view, &a problem-solving approach &domestic view) for political marketing research in Iran.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله بازاریابی سیاسی,ایران,مرور نظام‌مند,مکتب ابزارمحوری,انتخابات

نویسندگان مقاله مسعود کیماسی |
استادیار مدیریت بازرگانی دانشگاه تهران، تهران، ایران

ابراهیم متقی |
استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران، تهران، ایران

سروش سیاری |
دانشجوی دکتری مدیریت بازاریابی دانشگاه تهران، تهران، ایران

حسن وکیل‌زاده |
کارشناسی ارشد مدیریت بازاریابی دانشگاه امام صادق(ع)، تهران، ایران


نشانی اینترنتی https://jppolicy.ut.ac.ir/article_88051_47352bac90d2d468f8d84ce949baa981.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات