این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
سیاستگذاری عمومی، جلد ۸، شماره ۱، صفحات ۱۸۱-۱۹۴

عنوان فارسی مطالعه تطبیقی سیاست‌ها و راهبردهای بین‌المللی‌سازی آموزش عالی ایران با کشورهای منتخب
چکیده فارسی مقاله هدف این مطالعه مقایسه سیاست‌ها و راهبردهای بین‌المللی‌سازی آموزش‌عالی ایران با برخی کشورهای پیشرو است که بر پایه الگوی میل و به صورت مقایسه‌ای انجام گرفت. نمونه کشورهای پیشرو به صورت هدفمند و با توجه به اسناد موجود و در دسترس گزینش شدند. نتایج این پژوهش نشان داد کشورهای مورد مطالعه در «دستیابی به کیفیت‌بالای آموزشی ‌و پژوهشی»، «بهره‌مندی از سودهای اقتصادی»، «تنوع و فهم‌فرهنگی»، «دستیابی به استانداردهای بالا و قدرت تحقیقاتی» و «دیپلماسی دانش» توافق ندارند. همه کشورهای مورد مطالعه در راهبردهای «مشارکت در پروژه‌های تحقیقاتی» و «تبادل استاد و دانشجو» توافق دارند. از آنجاییکه چالش اصلی بین‌المللی‌سازی آموزش‌عالی ایران، عدم تعیین سیاست مشخص و هدفمند در سطح کلان سیاستگذاری می‌باشد، لذا پیشنهاد می‌شود در جهت تعیین سیاست‌های روشن و راهبرنده مطالعات و اقدامات جدی انجام پذیرد تا بتوان بواسطه آن راهبردهای مناسبی اتخاذ نمود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله آموزش‌عالی‌بین‌المللی،مطالعه مقایسه‌ای سیاست‌ها‌ و استراتژی‌ها،آمریکا،انگلستان،استرالیا،آلمان،

عنوان انگلیسی A Comparative Study of Iran's Higher Education Internationalization Policies and Strategies with the United States, United Kingdom, Australia, Canada, and Germany
چکیده انگلیسی مقاله The purpose of this study was to compare the policies & strategies of internationalization of Iranian HE with some leading countries. This study was a comparative study based on the Mill's model. Sample countries were purposefully selected according to the available documents. The results showed that all countries don't agree on “achieving high quality of education & research", " earning economic benefits", "cultural diversity & underst&ing", "achieving high st&ards & research power" & "knowledge diplomacy". All countries agree on "participation in research projects" & "teacher-student exchange". Since the main challenge of internationalization of HE in Iran is the lack of clear & purposeful policy at the policy-making level, it is suggested that serious studies & actions should be taken to determine, clear & leading policies So that appropriate strategies can be adopted through it.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله آموزش‌عالی‌بین‌المللی,مطالعه مقایسه‌ای سیاست‌ها‌ و استراتژی‌ها,آمریکا,انگلستان,استرالیا,آلمان

نویسندگان مقاله جعفر حسن رضائی |
دکتری مدیریت آموزش عالی دانشگاه ارومیه، ارومیه، ایران


نشانی اینترنتی https://jppolicy.ut.ac.ir/article_85919_7cb9f0e3d32f24af457c863bbba40514.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات