این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 4 دی 1404
سیاستگذاری عمومی
، جلد ۷، شماره ۴، صفحات ۹-۲۸
عنوان فارسی
ساخت اجتماعی وضع سیاست ارتقای اعضای هیأت علمی در دانشگاه
چکیده فارسی مقاله
مسئله اصلی پژوهش حاضر این بود که به رغم مطالعاتی که تاکنون پیرامون تحلیل سیاست ارتقای اعضای هیأت علمی انجام گرفته، اما به نحوه تفسیر، ترجمه و وضع این سیاست در دانشگاهها کمتر توجه شده است. لذا، پرسش اصلی ما این بود که اساساً سیاست ارتقاء اعضای هیأت علمی در دانشگاهها چگونه وضع میشود؟ روش پژوهش از نوع مطالعه موردی کیفی بود. دادههای پژوهش از طریق مصاحبه با 12 کنشگر سیاستی دانشگاهی از یکی از دانشگاههای دولتی سطح یک به دست آمد و با استفاده از روش مارپیچ کرسول، تحلیل و در نهایت با کاربست تئوری وضع سیاست بحث و استنتاج از آن به دست آمد. یافتهها نشان داد که با وجود این که در دهههای اخیر سیاست ارتقاء اعضای هیأت علمی متأثر از گفتمان کاربردیسازی آموزش عالی و ایده دانشگاه درآمدزا، وجه عملکردمحوری را بر فضای کار اعضای هیأت علمی حاکم ساخته و معنای ارتقاء را در قالب میزان ارزش اقتصادی قابل اندازهگیری مفهومسازی کرده است، اما کنشگران سیاستی درون دانشگاه، با خوانشها، تفسیرها و ترجمههایی که از این سیاست داشتهاند، موجب تعدیل اثرات سرازیر شدن آن به درون دانشگاهها شدهاند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
وضع سیاست،سیاست ارتقاء،بافتار سیاستی،کنشگران سیاستی،
عنوان انگلیسی
Social Construction of the Policy Enactment of Faculty Promotion in the University
چکیده انگلیسی مقاله
The main issue of the present study was that despite the studies that have been done so far on the analysis of faculty promotion policy, but less attention has been paid to the interpretation, translation & enactment of this policy in universities. So, our main question was what is the basic policy of promoting faculty members in universities? The research method was qualitative case study. Research data obtained through interviews with 12 policy actors from one of the first level public universities & were analyzed using the Creswell spiral method, & finally discussed using the policy enactment framework. The findings showed that despite the fact that in during the last decade, the policy of faculty promotion influenced by idea of entrepreneur university, the performance-oriented aspect dominates the work environment of faculty members & conceptualizes the meaning of promotion in the form of measurable economic value, but the policy actors within the university, with their readings, interpretations, & translations of this policy, have moderated the effects of the influx that into the universities.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
وضع سیاست,سیاست ارتقاء,بافتار سیاستی,کنشگران سیاستی
نویسندگان مقاله
عباس عباس پور |
استاد مدیریت دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران
کیوان مرادی |
دکتری مدیریت آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
https://jppolicy.ut.ac.ir/article_84820_bfd128b1b9a02ea39b72905e98fc1741.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات