این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
سیاستگذاری عمومی، جلد ۷، شماره ۴، صفحات ۳۳۱-۳۴۳

عنوان فارسی تبیین چالش های اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر اساس روش فراترکیب
چکیده فارسی مقاله هدف از انجام این پژوهش، فرا ترکیب یافته های پژوهش های انجام شده در زمینه چالش های اجرایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است. روش پژوهش، کیفی از نوع فراترکیب است. جامعه تحقیق، یافته‌های پژوهشی یک دهه یعنی از سال 1390 تا 1399 می باشد که از میان مطالعات منتشر شده، تعداد 50 مقاله به طور هدفمند بر مبنای اهداف پژوهش انتخاب شدند. ابزار جمع آوری داده ها، فیش برداری است که همزمان با فرایند جمع آوری اطلاعات، یافته های حاصله؛ دسته بندی، کدگذاری و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها حاکی از آن است که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش علی رغم نقاط قوت و ظرفیت های فراوان با چالش های سیاستگذاری، چالش های مفهومی، چالش های مدیریتی، چالش های قانون‌گذاری و چالش های اجرایی مواجه است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله فراترکیب،چالش ها،سند تحول بنیادین،آموزش و پرورش،

عنوان انگلیسی Explanation the Challenges of Implementing the Document of Fundamental Change in Education based on the Meta-Combination Method
چکیده انگلیسی مقاله Objectives: The purpose of this study is ultra-combination the findings of research conducted in the field of implementation challenges of the document of fundamental change in education. Method: The research method is a qualitative type of meta-combination. The research population was the research findings of a decade, from 1390 to 1399. From among the published studies, 50 articles were purposefully selected based on the research objectives. The data collection tool was a taking note. Simultaneously with the data collection process, the collected data; Categorized, coded & analyzed. Findings indicate that the document of fundamental change in education, despite its many strengths & capacities, faces policy challenges, conceptual challenges, managerial challenges, legislative challenges & executive challenges.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله فراترکیب,چالش ها,سند تحول بنیادین,آموزش و پرورش

نویسندگان مقاله معصومه صمدی |
دانشیار فلسفه تعلیم و تربیت پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، تهران، ایران


نشانی اینترنتی https://jppolicy.ut.ac.ir/article_84833_f4b452ded73ca6ac45932b007ffeabc6.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات