این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
سیاستگذاری عمومی، جلد ۷، شماره ۳، صفحات ۲۱۳-۲۴۱

عنوان فارسی تحلیل الگوی کنشگری دانشکده‌های حکمرانی جهان در چارچوب پارادایم های توانمندسازی
چکیده فارسی مقاله در این پژوهش مبتنی بر نظریه‌های کلان سازمان بورل و مورگان به دنبال بررسی سازوکارهای مدارس حکمرانی در جهان از منظر نقش این مراکز در توانمندسازی حاکمیت خواهیم بود. در این پژوهش با جست‌وجو و بررسی دانشکده‌های حکمرانی مطرح جهان، حدود 40 دانشکده شناسایی شد و 14 مورد به صورت ویژه مورد بررسی قرار گرفته است. در نهایت بر اساس چهار پارادایم توانمندسازی کارکردگرا، ساختارگرا، تفسیرگرا و انسان گرا، مضامین و رویکردهای مستخرج از دانشکده‌های منتخب جهان ارائه گردیده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله حکمرانی،خط مشی گذاری،توانمندسازی،مدیریت منابع انسانی ملی،کارآمدی،

عنوان انگلیسی Analysis of the functional model of governance schools in the framework of empowerment paradigms; An approach to the governing ecosystem of the Islamic Republic of Iran
چکیده انگلیسی مقاله Entering the field of governance training has been seriously considered in recent years.In this study, based on the macro theories of the organization, we will seek to examine the mechanisms of governance schools from the perspective of the role of these centers in empowering governance. And by examining the world's leading government colleges, about 40 government schools were identified and 14 cases have been specifically analyzed. based on the four paradigms of functionalist, structuralist, interpretive and humanistic empowerment, the approaches of the selected governing schools are reviewed and policy recommendations regarding the governing requirements of t Iran are presented.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله حکمرانی,خط مشی گذاری,توانمندسازی,مدیریت منابع انسانی ملی,کارآمدی

نویسندگان مقاله حیدر نجفی رستاقی |
کارشناسی ارشد مدیریت دولتی دانشگاه تهران

محمدمهدی ذوالفقارزاده |
استادیار مدیریت دولتی دانشگاه تهران

مصطفی زمانیان |
دکتری مدیریت دولتی دانشگاه تهران


نشانی اینترنتی https://jppolicy.ut.ac.ir/article_83376_92e5a968ce28916efbc38f88e4b8a1ca.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات