این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 3 دی 1404
سیاستگذاری عمومی
، جلد ۷، شماره ۱، صفحات ۵۹-۷۸
عنوان فارسی
طراحی الگوی جمعسپاری ایدههای نوآورانه بر بستر رسانههای اجتماعی در ایران (مورد مطالعه: صنعت بیمه)
چکیده فارسی مقاله
یکی از مشکلات پیشروی صنعت بیمه ایران، ضعف در نوآوری بوده و یکی از راهکارهای حل این مشکل، ایجاد امکان مشارکت افراد برای خلق ایده و متعاقب آن، ایجاد نوآوری میباشد. رسانههای اجتماعی نمونهای از ابزارهایی هستند که تحت مدلهای مشارکت عمومی و جمعسپاری، میتوانند امکان مشارکت و تعامل کاربران را در خلق ایده فراهم کنند. نظر به اینکه بقای صنعت بیمههای بازرگانی در ارائه خدمات بیمهای مورد نیاز مردم است و این امر نیازمند نوآوری در کلیه فرایندهای جاری این صنعت هشتاد ساله است، هدف این مقاله شناسایی مولفههای نهادی، بازیگران و مولفههای کلیدی لازم برای ایجاد سیستم جمعسپاری ایده در صنعت بیمه است. در این پژوهش با به کارگیری روش مطالعه موردی در صنعت بیمههای بازرگانی ایران و تحلیل محتوای کیفی مشخص شد که برای ایجاد این سیستم وجود هشت نوع از نهادهای رسمی، شکلگیری پنج دسته جدید از بازیگران و همچنین وجود هشت مولفه کلیدی الزامی است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
جمع سپاری،ایده،نوآوری،بیمه،رسانه اجتماعی،ایران،
عنوان انگلیسی
Designing components of crowdsourcing innovative ideas on social media platform in iran (Case study: insurance industry)
چکیده انگلیسی مقاله
English One of the problems the insurance industry faces is a failure in innovation. An approach to solve this problem is to allow individuals to participate and create ideas, and consequently innovation. Social media is an example of tools that, under the crowdsourcing models can enable individuals to participate and interact in creating ideas. moreover, this issue demands innovation in the entire current processes of this eighty-year-old industry. Hence, the purpose of this paper is to identify institutional components, the players and the key components that are necessary for stablishing a system of idea crowdsourcing in this industry. This paper applied a case study in the commercial insurance industry and analyzed its content qualitatively. The results revealed that, eight kinds of formal institutions should be established and the formation of a new five teams of players is necessary, furthermore the need for the presence of eight key components is identified.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
جمع سپاری,ایده,نوآوری,بیمه,رسانه اجتماعی,ایران
نویسندگان مقاله
غلامرضا جندقی |
استاد مدیریت دولتی دانشگاه تهران پردیس فارابی
اعظم میرزمانی |
استادیار مدیریت دولتی دانشگاه تهران پردیس فارابی
هدی خان محمدی |
دانشجوی دکتری مدیریت رسانه دانشگاه تهران پردیس فارابی
نشانی اینترنتی
https://jppolicy.ut.ac.ir/article_81988_e3133f6d8352f2fc44aa81fa614912f8.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات