این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 3 دی 1404
سیاستگذاری عمومی
، جلد ۷، شماره ۱، صفحات ۱۲۹-۱۵۱
عنوان فارسی
تحلیل صدای عمومی سیاسی با تاکید بر نقش رسانه های اجتماعی: بررسی پویش #مادرم_ایرانی_است_من_کجایی_ام
چکیده فارسی مقاله
در پژوهش حاضر برای رسیدن به نظریهی زمینهای فرایند شکلگیری صدای سیاسی، با فعالان پویش #مادرم_ایرانی_است_من_کجایی_ام مصاحبه کیفی صورت گرفت و پرانتشارترین پستهای توئیتری، تحلیل محتوای کیفی گردید. نتایج نشان داد که در این پویش، با تقدم سازماندهی بر اعتراض، تقسیمکار تدریجی میان مادران ایرانی فعال، مسئولان، سازمانهای مردمنهاد و خبرنگاران شکل گرفت و استراتژیهایی نظیر جلوگیری از سیاسی شدن، گسترش صدا در فضای مجازی پس از شکلگیری تفاهم بین بازیگران سیاستی و بهرهگیری از استدلالهای بینامتنی در پیش گرفته شد. رسانههای اجتماعی به بستری برای انتشار محتوا و روایتگری، آشنایی، سازماندهی و اطلاعرسانی بین فعالان، کنشگری هشتگی، به رسمیت شناختن متقابل صدا و تلاش برای رساندن صدا به مردم و مسئولان خارج از پویش تبدیل گشت. مهمترین زمینههای این صدا عبارتند از: ضعف اعتماد، رویکرد فرهنگی منفی به مهاجران، فضای سیاسی تقابلی، محیط بینالمللی (فضای ناامن خاورمیانه، حمایت بینالمللی) و رسانههای اجتماعی (عدم امکان کتمان صدا و تسهیل روابط افقی و عمودی).
کلیدواژههای فارسی مقاله
صدای سیاسی،رسانههای اجتماعی،کودکان بیشناسنامه،سیاستگذاری،
عنوان انگلیسی
The study of Public Political Voice with an Emphasis on the Role of Social Media: Towards a Grounded Theory
چکیده انگلیسی مقاله
For the purpose of studying the development process of political voice, the campaign activists (#مادرم_ایرانی_است_من_کجایی_ام) were interviewed and the content of the most retweeted messages were qualitatively analyzed. Findings depict that “organize first, protest later” prepared a division of work between activist mothers, officials, NGO’s, and Journalists and some strategies like: preventing politicization, distribution in the virtual space after consensus between policy actors and intertextual reasoning were implemented. The social media became a ground for parts of the campaign to share contents and narrate, familiarize, organize and notify, do hashtag activism, recognize each other’s voice and try to make the voice heard by people and officials out of the campaign. The most important contexts are: the shortage of trust, negative cultural attitude to immigrants, antagonistic political environment, international (the insecure Middle East, international support), and social media (impossibility of incarceration of voice and facilitation of horizontal and vertical relations)
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
صدای سیاسی,رسانههای اجتماعی,کودکان بیشناسنامه,سیاستگذاری
نویسندگان مقاله
محمد سعید ذکایی |
استاد مطالعات فرهنگی دانشگاه علامه طباطبائی
وحید شالچی |
دانشیار جامعه شناسی دانشگاه علامه طباطبائی
محمد جواد ایمانی |
دانشجوی دکتری جامعه شناسی سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی
نشانی اینترنتی
https://jppolicy.ut.ac.ir/article_81992_7b314150a0b88180b09d321a03967717.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات