این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
سیاستگذاری عمومی، جلد ۶، شماره ۳، صفحات ۱۴۵-۱۶۷

عنوان فارسی طراحی الگوی مسئولیت فرهنگی شرکت‌ها در سیاستگذاری شهری
چکیده فارسی مقاله شرکت‌های تجاری به فراخور نوع فعالیتشان در زندگیِ فرهنگی افراد، تاثیرات شگرفی می‌گذارند، اما مسئولیت‌‌ پذیری آن‌ها هیچ تناسبی با میزان تأثیرات فرهنگی که بر جای می‌گذارند، ندارد. ایده مسئولیت فرهنگی شرکت‌ها پاسخی به این مسئله می‌دهد و فرهنگ به مثابه روش زندگی به شکل ویژه‌ای در آن برجسته شده است. هدف از این پژوهش بیان ضرورت، ابعاد و الگوی مسئولیت فرهنگی در سیاستگذاری شهری است. مقاله برمبنای رویکردی استدلالی و هنجاری و با استفاده از روش تحلیل سیاستی ویلیام دان تدوین شده و گردآوری داده‌ها با مطالعه‌ اسنادی صورت پذیرفته است. مسئولیتی فرهنگی شرکت‌ها در مفهومی مضیق از فرهنگ، از طریق حمایت از انتشار خدمات و محصولات فرهنگی صورت می‌پذیرد و در مفهومی موسع از فرهنگ، از طریق احترام و بازشناسی روش زندگی طرفینِ فعالیت های اقتصادی، گسترش روابط میان فرهنگی و ارتقاء گفتگوی بین‌المللی فرهنگ انجام می‌شود. همچنین در سطحی کلان، گفتگوی بین‌المللیِ فرهنگی، مهم‌ترین دستاورد مسئولیت فرهنگی شرکت‌هاست.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله مسئولیت فرهنگی شرکت ها،سیاستگذاری شهری،سیاستگذاری فرهنگی،تحلیل سیاست،

عنوان انگلیسی Designing a model of corporate cultural responsibility in urban policy making
چکیده انگلیسی مقاله Businesses have a tremendous impact on the cultural life of individuals, depending on the type of activity they do, but their responsibility is not commensurate with the extent of the cultural impact they leave. The idea of corporate cultural responsibility provides an answer to this problem, and culture as a way of life is especially highlighted in it. The purpose of this study is to express the necessity, dimensions and pattern of cultural responsibility in urban policy making. The article is based on a reasoning and normative approach and using the method of policy analysis and data collection has been done by documentary study. Corporate cultural responsibility (CCR) in a narrow sense of culture, through supporting the dissemination of cultural services and products, and in a broader sense of culture, through respect and recognition of the way of life of the parties to economic activities, expanding intercultural relations and promoting dialogue International culture is done. At the macro level, international cultural dialogue is also the most important achievement of corporate cultural responsibility.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله مسئولیت فرهنگی شرکت ها,سیاستگذاری شهری,سیاستگذاری فرهنگی,تحلیل سیاست

نویسندگان مقاله کیومرث اشتریان |
دانشیار سیاستگذاری عمومی دانشگاه تهران

بشیر خالقی پور |
دکتری فرهنگ و ارنباطات دانشگاه امام صادق علیه السلام


نشانی اینترنتی https://jppolicy.ut.ac.ir/article_79522_7c1c700190ffdf7b9674babf0056ea64.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات